ویرایشگرهای متنی html

ویرایشگرهای متنی html
فهرست مقاله [نمایش]

    html یک فایل متنی است، بنابراین برای ایجاد یک فایل html میتوانیم از هر ویرایشگر متنی استفاده کنیم.

    ویرایشگرهای متن برنامه هایی هستند که به شما امکان میدهند که متن نوشتاری خود را ویرایش کنید. بنابراین برای ایجاد یه صفحه وب به  این ویرایشگرها نیاز داریم. انواع مختلفی دارند که می توانید آنها را مستقیما دانلود کنید اما برای یک فرد مبتدی بهترین ویرایشگر برای سیستم عامل ویندوز، notepad و برای سیستم عامل مک، texEdite است. بعد از یادگیری اصول اولیه ، می توانید به راحتی از سایر ویرایشگرهای حرفه ای مانند Notepad ++ ، Sublime Text ، Vim و غیره استفاده کنید.

    Notepad یک ویرایشگر متن ساده برای مبتدیان یادگیری HTML مناسب است. این ویرایشگر  به دلیل راحتی در استفاده از آن در همه نسخه های ویندوز  وجود دارد. در اینجا ما به معرفی و نحوه استفاده از آن می پردازیم.

    مرحله اول: باز کردن برنامه notepad     

    text-editors

    به منوی start  در ویندوز بروید و در قسمت جستجوی آن کلمه notepad  را تایپ کنید و صفحه آن را باز کنید.

    مرحله دوم: کد خود را در آن بنویسید

    -text-editor

    مرحله سوم : فایل خود را با فرمت htm یا html  ذخیره کنید

    text-editors

    مرحله چهارم : باز کردن فایل html  در مرورگر

    text-editors

    به آدرسی که فایل را ذخیره کرده اید بروید  روی فایل مورد نظر دوبار کلیک کنید، یا بر روی گزینه open کلیک کنید و در مرورگر مورد نظر آنرا باز کنید.

     

     

    ویرایشگر متن برای طراحان وب یک مسئله بسیار اساسی است. احتمالا شما می توانید ویرایشگرهای زیادی را امتحان کنید ولی در نهایت آن ویرایشگری را انتخاب می نمایید که برای کار شما مناسب تر است. ما به چند مورد از آنها اشاره می کنیم.

    Sublime Text

    Sublime-Text

     

    Sublime Text ، ویرایشگر مناسبی است که  گزینه  های زیادی  برای ویرایش دارد. همچنین قابل تنظیم است برای  ویندوز، لینوکس و Mac OSX است. علاوه بر این، به حداقل رساندن فشردن کلیدهای کیبورد، پرش فوری به خطوط، انتخاب های چندگانه، AP قدرتمند Python، ویرایش تقسیم، سوئیچ فوری و cross platform ، چیزهایی است که در این ویرایشگر دیده می شود. این ویرایشگر  نسخه رایگان دارد اما شما برای استفاده از همه امکانات باید نسخه پرمیوم  آنرا تهیه کنید.

    ++Notepad

     GPL  به ویرایشگر کد منبع باز ++Notepad که به صورت رایگان است مجوز داده است. این ویرایشگر قدیمی ترین ویرایشگر است ولی با این وجود هنوز کاربران از آن استفاده می کنند. اگر شما کاربر MS Windowsباشید، این ویرایشگر قابل توسعه بهترین مورد برای شما است و بهتر از همه ویرایشگرهای  دیگر قادر است فایل های بزرگ را بدون هیچ گونه تغییرات عمده مدیریت کند. علاوه بر این، برای اطمینان از نظر سرعت و حجم، این ویرایشگر در ++C  نوشته شده که از   Win32 API و STLاستفاده می کند.

    Brackets – Open Source Code Editor

    BracketsOpen-Source-Code-Editor

    Brackets ، یک ویرایشگر متن قدرتمند، کم حجم و رایگان می باشد، این ویرایشگر UI عالی ارائه می دهد. و نکته جالب توجه این است که کد این ویرایشگر با جاوا اسکریپت نوشته شده است. بهترین ویژگی آن این است که از PSD می توان اطلاعات مربوط به CSS را به وضوح استخراج کرد. Brackets  دارای مجوز MIT / BSD  است و در ویندوز، مک و لینوکس و پیش نمایش زنده پشتیبانی شده است.  در نهایت گزارش پیش پردازنده، بهترین ویژگی های این ویرایشگر برای طراحان وب و توسعه دهندگان front-end  است.

    Atom

    Atom

    اتم دارای مجوز ویرایشگر متنی قابل هک MIT است و برای برنامه نویسان UI,UX مناسب می باشد.  یکی از ویژگی های خوب این ویرایشگر رایگان بودن آن است، این ویرایشگر با  Mac OS X، ویندوز و لینوکس کار می کند. Atom با داشتن 50 پکیج open-source قابل توسعه است. به طور حتم، این ویرایشگر به خاطر داشتن این ویژگی های خوب (اصلاح خودکار هوشمند، جستجو سریع، قابلیت جمع شدن کد و دارا بودن تم بسیار خوب) بهترین است. 

     

     

    مقاله قبلی    مقاله بعدی


    • نویسنده: روشن احمدی

    ارسال دیدگاه

    برای افزودن دیدگاه خود، نیاز است ابتدا وارد حساب کاربری‌تان شوید


    دیدگاه کاربران