حلقه foreach در زبان سی شارپ

 حلقه  foreach  در زبان سی شارپ
فهرست مقاله [نمایش]

    در مقاله قبلی راجع به حلقه‌ها در سی شارپ صحبت کردیم و به‌صورت کامل آن را توضیح دادیم  و گفتیم که حلقه چیست و چه کاربردی دارد و انواع حلقه‌ها را همراه با مثال توضیح دادیم در این مقاله می‌خواهیم راجع به یکی دیگر از حلقه‌ها به نام foreach صحبت کنیم

    اما قبل از آن باید با لیست‌ها آشنا باشیم.

    اگر با مفهوم  حلقه ها  در سی شارپ آشنا نیستین در دوره رایگان آموزش سی شارپ  در سایت باگتو بصورت مفصل به آموزش حلقه ها و انواع آن پرداختیم.

    در برنامه‌نویسی هر مبحثی الگو گرفته از دنیای واقعی است در واقع برنامه‌نویسی چیزی نیست جز شبیه‌سازی دنیای واقعی و لیست نیز از این قاعده مستثنا نیست. 
    برای یادگیری بحث شی گرایی در سی شارپ به مقاله آموزش شی گرایی در سی شارپ (Csharp Object Oriented)  مراجعه کنید.

    همانطور که در دنیای واقعی برای کنار هم قراردادن چند شئ آنها را درون لیست قرار می‌دهیم در دنیای نرم‌افزار هم به همین شکل است و باید برای کنار هم قراردادن چند شئ از لیست ها و یا آرایه‌ها استفاده کنیم.

    به مثال زیر توجه کنید

    List<string> names=new List<string>()
    
    {
    
    "Ali",
    
    "mohammad",
    
    "asghar",
    
    "akbar"
    
    };

    کد بالا به معنی لیستی از جنس رشته است که درون آن اسامی را قرار داده‌ایم

    در حالت کلی ساختار لیست به شکل مقابل است

    List<نوع اشیای درون لیست> نام دلخواه برای لیست =new List<نوع اشیای درون لیست> ()
    
    {مقادیر};

    البته مبحث لیست ها و آرایه‌ها بسیار گسترده‌تر از این مثال است ولی چون موضوع اصلی مقاله ما چیز دیگریست ما به همین مقدار اطلاعات در مورد لیست ها بسنده می‌کنیم.

    حلقه Foreach

    یکی دیگر از حلقه‌ها است لطفاً قبل از مطالعه این مقاله حتماً مقاله حلقه‌ها در سی شارپ را مطالعه فرمایید.

    با foreach جستجو و اعمال تغییرات میان عناصر آرایه‌ها و لیست‌ها بسیار، بسیار راحت‌تر می‌شود و به‌راحتی می‌توان میان آنها جستجو انجام داد

    ساختار آن به شکل مقابل است

    foreach ( var item in نام منبع)
    
    {Algorithm};
    
    مثال
    
    foreach ( var item in  names)
    
    {
    
    Console.WriteLine(item);
    
    };

    همان‌طور که حدس می‌زنید زمانی که حلقه بالا اجرا می‌شود تمامی لیست names که در بالا تعریف کردیم خوانده می‌شود و با شروع حلقه یکی‌یکی این مقادیر داخل متغیر item  قرار می‌گیرد و سپس فرایندهای داخل بدنه با استفاده از متغیر آیتم انجام می‌شود و سپس دوباره عنصر بعدی لیست داخل آن قرار می‌گیرد و همین فرایند تا انتهای لیست تکرار می‌شود پس در مثال بالا تمامی مقادیر names یکی‌یکی بر روی کنسول چاپ می‌شوند.

    البته توجه داشته باشید که foreach  فقط مختص به لیست نیست بلکه با آن می‌توان درون آرایه‌ها نیز از آن جستجو انجام داد و تغییرات را اعمال کرد.

     

    امیدواریم که مبحث foreach  را به‌خوبی یاد گرفته باشید چون که بسیار، بسیار مبحث مهمی است البته در سی شارپ با استفاده از  linq نیز می‌توان جستجو و تغییرات را اعمال کرد که می‌توانید راجع به آن بیشتر مطالعه کنید.


    • نویسنده: احمدرضا غلامی

    ارسال دیدگاه

    برای افزودن دیدگاه خود، نیاز است ابتدا وارد حساب کاربری‌تان شوید


    دیدگاه کاربران