در برنامه نویسی با سی شارپ, کلاسها به عنوان بلوک سازهای اصلی در شیگرایی به کار میروند. کلاس یک الگو یا قالب است که با استفاده از آن، شیها یا نمونههایی با خصوصیات و رفتارهای خاص خلق میشوند. در این مقاله، به بررسی نحوه استفاده از کلاس در سی شارپ میپردازیم.
فرض کنید که قبلاً یک کلاس به نام Dog تعریف کردهایم با ویژگیهایی مانند Name و Age و روشی به نام Bark. میتوانیم یک نمونه از این کلاس با استفاده از کلمه کلیدی new ایجاد کنیم.
Dog myDog = new Dog();
حالا myDog یک نمونه از کلاس Dog است و میتوانیم به ویژگیها و روشهای آن دسترسی پیدا کنیم. به عنوان مثال:
myDog.Name = "Max";
myDog.Age = 3;
myDog.Bark();
در اینجا، به Name و Age که ویژگیهای کلاس Dog هستند، مقادیری تخصیص دادیم و سپس روش Bark را فراخوانی کردیم. این همان روشی است که در تعریف کلاس Dog مشخص کرده بودیم
بعد از مطالعه مقالهای که به "استفاده از کلاس در سیشارپ" میپردازد، میتوانید مقالاتی نظیر "Initializer در سیشارپ" و “آشنایی با Sorted List در سیشارپ”را نیز مطالعه کنید. مقاله "Initializer در سیشارپ" به روشهای مقداردهی اولیه به متغیرهای کلاس میپردازد، که برای استفاده از کلاسها اهمیت دارد. "آشنایی با Sorted List در سیشارپ" نیز نحوه مدیریت دادهها در یک کلاس خاص را توضیح میدهد. این مقالات میتوانند دیدگاههای جدیدی به شما در مورد چگونگی استفاده از کلاسها در سیشارپ ارائه دهند.
برای افزودن دیدگاه خود، نیاز است ابتدا وارد حساب کاربریتان شوید