Double در سی شارپ

Double در سی شارپ
فهرست مقاله [نمایش]

    یکی از موارد مهم در برنامه‌نویسی سی‌ شارپ، درک نوع داده Double است. این مقاله به شما در فهم بهتر این موضوع کمک خواهد کرد.


    Double در سی‌ شارپ چیست؟


    Double در سی‌ شارپ یکی از انواع داده‌های اولیه است که برای نگهداری اعداد با دقت دو برابر از نوع float استفاده می‌شود. این نوع داده می‌تواند اعدادی را در بازه -5.0 × 10^-324 تا 1.7 × 10^308 و مقادیر NaN, PositiveInfinity, NegativeInfinity را نگه داری کند.

    
    double num = 19.99;
    Console.WriteLine(num); // نمایش: 19.99
     

    مثال‌های کاربردی در پروژه‌های واقعی


    محاسبات علمی


    Double به خاطر دقت بالایی که دارد، برای انجام محاسبات علمی و ریاضی استفاده می‌شود. فرض کنید شما بخواهید محیط یک دایره را با استفاده از فرمول 2πr محاسبه کنید:

    
    double radius = 2.5;
    double circumference = 2 * Math.PI * radius;
    Console.WriteLine(circumference); // نمایش: 15.707963267948966
    

    کار با مالیات و مبالغ مالی


    فرض کنید شما بخواهید مقدار مالیات را براساس نرخ مالیات محاسبه کنید. در این موارد، Double به دلیل دقت آن می‌تواند گزینه مناسبی باشد:

    
    double price = 1000.0;
    double taxRate = 0.05;
    double taxAmount = price * taxRate;
    Console.WriteLine(taxAmount); // نمایش: 50
    

    یادگیری سی‌ شارپ به طور حرفه‌ای


    توانایی کار با انواع داده مختلف مانند Double تنها یکی از مهارت‌هایی است که برای تبدیح به یک برنامه‌نویس حرفه‌ای سی‌ شارپ نیاز دارید. بهتر است که برای یادگیری حرفه‌ای سی‌ شارپ، در دوره‌های آموزش باگتو شرکت کنید.


    با یادگیری سی‌ شارپ، دنیایی از امکانات برنامه‌نویسی برای شما باز می‌شود. پس از این که با انواع مختلف داده مثل Double آشنا شدید، می‌توانید به یادگیری مفاهیم پیشرفته‌تر مثل کلاس‌ها، ارث بری، و مفاهیم دیگر بپردازید.

    برای یادگیری بیشتر در زمینه‌ی تایپ‌ها و داده‌ها در سی‌شارپ، توصیه می‌کنیم که مقالات مرتبط دیگری نیز مطالعه کنید. "IDisposable در سی شارپ" به شما در مدیریت منابع کمک می‌کند، در حالی که "Queue در سی شارپ" و "Hashtable در سی شارپ" در زمینه‌های مرتبط با مجموعه‌ها و داده‌ساختارها مفید هستند. مقالاتی مثل "Collection در سی شارپ" و "Throw در سی شارپ" نیز می‌توانند به شما در فهم بهتر مفاهیم پیچیده کمک کنند.


    • نویسنده: تیم تحریریه باگتو

    ارسال دیدگاه

    برای افزودن دیدگاه خود، نیاز است ابتدا وارد حساب کاربری‌تان شوید


    دیدگاه کاربران