بهترین زبان برنامه‌نویسی برای تست خودکار در سال 2021 کدامند؟

بهترین زبان برنامه‌نویسی برای تست خودکار در سال 2021 کدامند؟
فهرست مقاله [نمایش]

    اگر به دنبال یک زبان برنامه‌نویسی خوب هستید، گزینه‌های زیادی برای انتخاب دارید، در این لیست فهرست کاملی از زبان مناسب موردنیاز را مشاهده خواهید کرد.

    مقدمه:

    در دنیای شدیداً رقابتی امروز، توسعه نرم‌افزار و اتوماسیون نقش مهمی در ایجاد اپلیکیشن‌های نرم‌افزاری قدرتمند برای بیزینس‌ها ایفا می‌کنند. علاوه بر این، فناوری‌های نوظهور مانند هوش مصنوعی و بلاک‌چین، مزیت رقابتی را برای شرکت‌ها ایجاد کرده‌اند.

    برای به‌دست‌آوردن حداکثر مزایای خارج از automation testing، تسترها به داشتن تجربه در حداقل یک زبان برنامه‌نویسی احتیاج دارند. امروزه زبان‌های برنامه‌نویسی متعددی به طور مداوم در حال ظهور هستند. صرف‌نظر از اینکه در چه مرحله‌ای هستید، از automation testing شروع کنید یا یک آزمایش‌کننده باتجربه باشید که قصد دارد زبان برنامه‌نویسی جدیدی را یاد بگیرد، تصمیم‌گیری در مورد انتخاب زبان بسیار مهم است.

    کدام زبان برنامه‌نویسی بهترین زبان برای تست خودکار است؟

    test automation

    لیست زیر پس از درنظرگرفتن معیارهایی مانند روندهای اخیر، محبوبیت زبان، آینده شغلی، پروژه‌های open-source و موارد دیگر تهیه شده است.

    بر اساس TIOBE Index 2021 و مجله  IEEE Spectrum Magazine ، جاوا،C و پایتون سه زبان برنامه‌نویسی برتر برای تست خودکار در این لیست هستند. در زیر برخی از رایج‌ترین زبان‌ها ذکر شده است.

    1- JavaScript

    JavaScript

    طبق نظرسنجی اخیر Developer Survey توسط Stack Overflow ، جاوا اسکریپت برای هشتمین سال متوالی به‌عنوان پرکاربردترین زبان برنامه‌نویسی، رتبه برتر را به خود اختصاص داد. از test automation تا حد زیادی پشتیبانی می‌کند، به‌ویژه برای توسعه front-end. بسیاری از وب‌سایت‌های بزرگ مانند Instagram ، Accenture ، Airbnb و Slack از JavaScript استفاده می‌کنند و به دلیل توسعه front-end و زبان برنامه‌نویسی اتوماسیون آن را ترجیح می‌دهند.

    این روش از رویکرد shift-left testing پیروی می‌کند جایی که حتی توسعه دهندگان نیز در پردازش توسعه کد تست، نقش فعال دارند. اینجا، تیم آزمایش به‌دقت با تیم توسعه همکاری می‌کند تا test automation کارآمد را پیاده‌سازی کند.
    JavaScript و Selenium با هم توسط توسعه دهندگان برای ایجاد سناریوهای آزمایشی برای تست خودکار مرورگر استفاده می‌شوند. در این زمینه، pCloudy’s remote Selenium Grid برای استفاده، بدون نیاز به تغییر source-code بسیار مناسب است.
    فریم‌ورک‌های آزمایشی مختلفی برای JavaScript برای تست واحد و تست end-to-end مانند Zest ، Mocha ، Jasmine ، Nightwatch JS و... وجود دارد.

    2- Python

    Python

    طبق آمار، Python محبوب‌ترین زبان برنامه‌نویسی اتوماسیون 2021 است. open-source است و سابقه در توسعه برنامه‌های وب و اپلیکیشن‌های دسکتاپ، ماشین لرنینگ، سرورهای شبکه، ابزارهای مدیا و موارد دیگر دارد. برای هر بیزینسی که به‌تازگی راه‌اندازی شده است، پایتون بیشتر از هر زبان برنامه‌نویسی دیگری توصیه می‌شود. پایتون از کتابخانه، integration قابل‌اعتماد و ویژگی‌های کنترل پشتیبانی می‌کند. برخی از برنامه‌های محبوب ساخته شده با Python عبارت‌اند از Youtube ، Pinterest و Instagram. طبق روندهای اخیر، تقریباً 2.3 وب‌سایت  Lakh Live (6 Lacs در سطح جهان و 3.1K در هند) با استفاده از پایتون ساخته شده است. طبق گزارش Stack Overflow در آخرین نظرسنجی توسعه دهندگان، حدود 70 درصد از توسعه دهندگان پایتون را به‌عنوان زبان برنامه‌نویسی ترجیح داده‌اند زیرا:

    Python دارای چندین کتابخانه است که به توسعه دهندگان کمک می‌کند تا هرگونه عملکردی را بدون تلاش زیاد در نوشتن کد انجام دهند و تعداد خطوط کد موردنیاز برای نوشتن یک برنامه کاهش پیدا کند.
    دارای یک  Python Community قوی است.
    یک زبان برنامه‌نویسی شیءگرا (object-oriented) است.
    Python نسبتاً قابل‌حمل است و یک زبان برنامه‌نویسی اتوماسیون برای یادگیری آسان است و آن را به بهترین انتخاب برای مبتدیان تبدیل می‌کند.
    Selenium-Appium Libraries برای Python ، اتوماسیون و تست cross-browser بر روی تلفن همراه و دسکتاپ را آسان‌تر می‌کند. محبوب‌ترین فریم‌ورک‌های تست پایتون PyTest و PyUnit هستند که در تست اتوماسیون Selenium برای تست اتوماسیون cross-browser استفاده می‌شوند.

    3- Java

    java

    Java یکی از محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی اتوماسیون عمومی است که متعلق به شرکت Oracle Corporation است. طبق گزارش Applitools Survey ، Java همچنان پیشتاز است و 43 درصد از کاربران آن Java را برای نوشتن تست‌های خود انتخاب کرده‌اند.

    شرکت‌ها از Java برای نگهداری سیستم‌های back-end استفاده می‌کنند. بیش از 3 میلیارد دستگاه در حال اجرا کردن اپلیکیشن‌های ساخته شده بر روی Java هستند. این برنامه با فریم‌ورک‌های تست جامع، پکیج‌ها و knowledge sources همراه است که آن را به یکی از بهترین زبان‌های برنامه‌نویسی اتوماسیون تبدیل می‌کند. Netflix ، Google ، Pinterest ، Instagram  چند برند بزرگ هستند که از جاوا استفاده می‌کنند.

    کتابخانه‌های open-source ،

    خط command قدرتمند،

    integration آسان،

    پشتیبانی IDE را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد.


    یک زبان Object-Oriented است که روی اصل Write Once Run Anywhere (برنامه‌هایی که صرفاً یک‌بار نوشته می‌شوند اما روی پلتفرم‌های مختلف قابل‌اجرا هستند) کار می‌کند باعث انعطاف‌پذیری بسیاری از پلتفرم‌های  cross-browser می‌شود.
    امکان ادغام آسان JUnit با Selenium Webdriver را برای خودکار کردن تست‌های اپلیکیشن‌های تحت وب فراهم می‌کند.
    همچنین موارد آزمایشی کوتاهی را در اختیار توسعه دهندگان نرم‌افزار قرار می‌دهد.

    4 - سی شارپ

    c sharp

     سی شارپ توسط مایکروسافت ایجاد شده است.یکی از بهترین زبان‌های برنامه‌نویسی اتوماسیون محسوب می‌شود. 67٪ از کاربران، همان‌طور که توسط Stack Overflow Developer Survey گزارش شده است، سی شارپ را برای توسعه و اتوماسیون موردنیاز خود ترجیح می‌دهند.

    این زبان به‌عنوان یک زبان اتوماسیون تستی روند روبه‌رشدی را نشان داده است. بسیاری از فریم‌ورک‌های اتوماسیون تست در سی شارپ  مانند NUnit ، MSTest و xUnit.Net از اتوماسیون و تست cross-browser پشتیبانی می‌کنند. همچنین، بسیاری از آزمایش‌کنندگانسی شارپ  را به دلیل سازگاری با   Selenium WebDriver  ترجیح می‌دهند. شرکت‌هایی مانند Delivery Hero ، Microsoft و Accenture ، سی شارپ را برای بک اند خود انتخاب کرده اند.

    یک زبان برنامه‌نویسی Object-Oriented (شیءگرا) و ساختاریافته است.
    بیشتر در Windows استفاده می‌شود اما برای پلتفرم‌های Android و iOS نیز مناسب است.
    C-Sharp یک شرکت مایکروسافت است که بر روی .Net Framework کار می‌کند.
    از مدل Page-Object (POM) برای ایجاد کد تست کارآمد و قابل نگهداری استفاده می‌کند.

    شما میتوانید آموزش سی شارپ رو در سایت باگتو در قسمت دورها مشاهده کنید سطح این آموزش ها از مقدماتی تا پیشرفته است.

    5- PHP

    php

    Hypertext Preprocessor  یک command-line پرکاربرد است، یک زبان اسکریپتینگ  server-side که برای توسعه وب و اتوماسیون تست استفاده می‌شود. بیشتر برای اپلیکیشن‌های موبایل که نیاز به دسترسی به database دارند استفاده می‌شود.

    بیش از 34 وب‌سایت Lac live  از PHP به‌عنوان زبان برنامه‌نویسی اتوماسیون ترجیحی خود استفاده می‌کنند. سازمان‌های معروف مانند Wikipedia, Facebook و Yahoo از PHP برای وب‌سایت خود استفاده می‌کنند.

    PHP از توسعه وب‌سایت‌های e-commerce (تجارت الکترونیک) ، اپ‌های موبایل و وب‌سایت دینامیک پشتیبانی می‌کند. رایج‌ترین فریم‌ورک‌های تست PHP، BeHat, Codeception, Laravel Dusk, PHPUnit هستند که مزایای فوق‌العاده در پردازش اتوماسیون ارائه می‌دهند.

    Xdebug یک اکستنشن برای زبان PHP است، یک ابزار دیباگ قوی است که تجربه توسعه PHP را بهبود می‌بخشد.

    PHP  انعطاف‌پذیر است و به‌راحتی با HTML /HTML5 لینک پذیراست.
    ویژگی‌های مدیریت خطای خوبی را ارائه می‌دهد.
    یک زبان مستقل از پلتفرم است.
    دارای سیستم پشتیبانی جامع خوبی است.

    6- Ruby

    ruby

    یکی دیگر از زبان‌های برنامه‌نویسی Automation محبوب Ruby است که در زمینه اتوماسیون روند صعودی نشان داده است. Ruby در سال‌های اخیر شاهد افزایش تعداد کاربران بوده است. Ruby با فریم‌ورک Selenium به‌خوبی کار می‌کند، بنابراین از آن به‌عنوان یک جزء مهم برای انجام تست اتوماسیون Selenium یاد می‌شود.

    شروع به کار با Ruby-Selenium آسان است زیرا محیط راحتی را برای اجرای اولین تست cross-browser خود با Selenium Webdriver با استفاده از خطوط کد کمتر ایجاد می‌کند. وب‌سایت‌های محبوب که از Ruby استفاده می‌کنند عبارت‌اند از Twitter ، Bloomberg ، Airbnb و .Shopify 

    • یک زبان برنامه‌نویسی Object-Oriented  و back-end است.
    • یک زبان ساده برای یادگیری است و از معماری MVC پشتیبانی می‌کند و استقرار خودکار را امکان‌پذیر می‌کند.

    7- SmashTest

    SMASHTEST

    یک زبان برنامه‌نویسی اتوماسیون open-source است که سریع‌ترین تست‌های خودکار را ایجاد می‌کند. SmashTest به شما امکان می‌دهد با نوشتن تست‌ها در یک ساختار درختی، سرعت اجرای تست را افزایش دهید. تست‌ها را ده برابر سریع‌تر از هر زبان برنامه‌نویسی دیگری ایجاد می‌کند. بااین‌حال، روند documentation  آن چندان عالی نیست.

    SmashTest می‌تواند API و UI Testing را انجام دهد. با یک test runner برای فعال‌کردن تست parallel و read–eval–print loop(REPL) همراه است، اما نیاز به دانلود Selenium WebDriver دارد.  Mocking APIآن امکان mocking(شبیه‌سازی) زمان و ژئو لوکیشن را فراهم می‌کند. Smashtest CLI (Command-Line Interface) شامل ابزارهایی برای مفسر CI/CD و REPL است.

    • به تست مرورگرها، دستگاه‌ها و سیستم‌عامل‌های متمایز کمک می‌کند.
    • گزارش‌های داخلی و واقعی را ارائه می‌دهد و نشان می‌دهد که اسکرین‌شات‌های تولید شده خودکار، تست را با موفقیت گذرانده یا رد شده‌اند.
    • دارای اتوماسیون super-fast است
    • می‌توان چندین تست را به‌صورت parallel اجرا کرد.
    • درک آن آسان است و دارای استپ‌های قابل خواندن برای انسان است.

    8- VB Script

    vb script

    VBScript یک زبان برنامه‌نویسی است که توسط مایکروسافت توسعه‌یافته است. نسخه سبک‌تر  Basic Visual است بنابراین هر دو از syntax مشابه استفاده می‌کنند. از آن در Quick Test Professional (QTP) ، یک ابزار تست عملکرد خودکار برای کدگذاری و اجرای تست‌های خودکار استفاده می‌شود. اگر یک تستر بخواهد روی QTP کار کند، باید VBScript را بلد باشد.

    • یادگیری آن با دانش کم از مهارت‌های اساسی برنامه‌نویسی آسان است.
    • زبانی case-insensitive (به حروف بزرگ و کوچک حساس) است.
    • VBScripts مفسر (interpreter) است نه یک کامپایلر (مانند C ++ ، جاوا و...). گاهی اوقات کامپایلر line-by-line نیز نامیده می‌شود.

     

    نتیجه

    اطلاعات بالا بهترین زبان‌های برنامه‌نویسی اتوماتیک اخیر برای تست اتوماتیک را که دارای user base بیشتری هستند توضیح می‌دهد. بااین‌حال، روندها باگذشت زمان تغییر می‌کنند. به‌غیراز زبان‌های ذکر شده در بالا، بسیاری از زبان‌های برنامه‌نویسی روبه‌رشد دیگر را می‌توان هنگام انتخاب در نظر گرفت. انتخاب زبان‌های برنامه‌نویسی از سازمانی به سازمان دیگر متفاوت است و به ترجیح آزمایش‌کنندگان بستگی دارد.

    ممکن است هر زبان برنامه‌نویسی را بیاموزید تا توانایی تست خود را قوی‌تر کنید، اما هدف اصلی این است که تست را به طور کامل خودکار کنید و بدون دخالت انسان، خطاها را از قبل تشخیص داده و گزارش دهید و قادر به ایجاد تست‌های قابل‌استفاده مجدد باشید. بایدمطمپن شوید که محصول نهایی، نقطه قوت شرکت است نه نقطه‌ضعف. همه زبان‌های برنامه‌نویسی تست اتوماتیک استفاده از Selenium با pCloudy’s online Selenium Grid که شامل هزاران مرورگر واقعی و سیستم‌عامل است، سازگار هستند.

     

     

     

     

     

     

     

     

     



    ارسال دیدگاه

    برای افزودن دیدگاه خود، نیاز است ابتدا وارد حساب کاربری‌تان شوید


    دیدگاه کاربران