چه پیش نیازهای برای یادگیری asp.net core لازم است؟

چه پیش نیازهای برای یادگیری asp.net core  لازم است؟
فهرست مقاله [نمایش]

     

    اگر به دنبال یادگیری asp.net core هستید، شما یکی از بهترین تصمیم ها را گرفته اید. asp.net core یکی از پرکاربردترین تکنولوژی های backend در صنعت برنامه نویسی است و شما با یادگیری آن می توانید به درآمد بسیار خوبی دست یابید.

    اما سوالی که برای بسیاری از افراد مطرح می شود این است که چه پیش نیازهایی برای یادگیری asp.net core وجود دارد؟

     

    برای شروع به یادگیری asp.net core، نیاز به آشنایی با زبان سی‌شارپ دارید. c# زبان اصلی استفاده شده در asp.net core می‌بلشد و باید به خوبی با آن آشنا باشید. اگر هنوز با سی‌شارپ آشنایی ندارید، می توانید ابتدا با آن آشنا شوید.

    بعد از آشنایی با زبان سی‌شارپ، نیاز به آشنایی با HTML، CSS و JavaScript نیز دارید. asp.net core برای ساخت وب سایت ها استفاده می شود و برای ایجاد رابط کاربری وب سایت، نیاز به آشنایی با این زبان های وب دارید.

    همچنین، برای ذخیره سازی اطلاعات، نیاز به آشنایی با یک دیتابیس دارید. برای این منظور، پیشنهاد می کنیم از SQL Server استفاده کنید و با آن آشنا شوید.

     

    در پایان، برای ذخیره سازی و بازیابی داده ها در asp.net core، نیاز به یادگیری EF Core دارید. EF Core یک  ORM است که به شما کمک می کند تا با استفاده از سی‌شارپ و دیتابیس، داده های خود را ذخیره و بازیابی کنید.

     

    در کل، برای یادگیری asp.net core، نیاز به آشنایی با C#، HTML، CSS، JavaScript، SQL Server و EF Core دارید. با یادگیری این تکنولوژی ها، شما می توانید به سرعت شروع به توسعه وب سایت ها با asp.net core کنید.

    اما باید توجه داشت که یادگیری این تکنولوژی ها به تنهایی کافی نیست و برای توسعه بهتر وب سایت های پیشرفته، نیاز به مطالعه بیشتر و استفاده از روش های بهتر و مناسب تر و تکنیک های مدیریت پایگاه داده ها و امنیتی دیگر دارید.

    در این مسیر، بهبود مهارت های برنامه نویسی، استفاده از منابع آموزشی و ادامه یادگیری برای توسعه حرفه ای و بهتر وب سایت های خود بسیار مهم است.

     

     

      پیش نیاز asp.net core

     

    آشنایی با الگوریتم و فلوچارت

    در دنیای برنامه‌نویسی، آشنایی با الگوریتم‌ها و فلوچارت‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. اگر تا به امروز برنامه‌نویسی نکرده‌اید و تازه وارد این دنیای جذاب شده‌اید، باید قبل از هر کاری با الگوریتم‌ها و فلوچارت‌ها آشنا شوید و با تمرینات زیادی ذهن خود را برای ورود به دنیای پر چالش برنامه‌نویسی آماده کنید.

    تسلط بر الگوریتم‌ها و فلوچارت‌ها، شما را به تجزیه و تحلیل بهتر مسائل کمک می‌کند و قدرت بالایی برای حل مسائل و طراحی برنامه‌های پیچیده به دست می‌آورید.

    در واقع، الگوریتم یک مجموعه مرحله‌ای از دستورات است که به منظور حل یک مسئله خاص ایجاد شده‌است. فلوچارت نیز یک نمودار گرافیکی است که برای نمایش الگوریتم‌ها به کار می‌رود.

    با استفاده از فلوچارت، مراحل الگوریتم به شکل گرافیکی و قابل فهمی نمایش داده می‌شوند و به شما کمک می‌کند تا بهترین الگوریتم را برای حل مسئله‌ی خود ایجاد کنید.

    بنابراین، آشنایی با الگوریتم‌ها و فلوچارت‌ها از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و برای توسعه توانایی‌های برنامه‌نویسی خود، لازم است تا این مباحث را به خوبی یاد بگیرید و با تمرینات زیادی آن‌ها را تثبیت کنید.

     

     

     پیش نیاز یادگیری asp.net - الگوریتم و فلوچارت

     

    آشنایی مقدماتی با html

    Html یک زبان نشانه گذاری است که برای طراحی وب سایت ها استفاده می‌شود و اطلاعات و محتوا را در سایت نمایش می‌دهد. برای برنامه‌نویسی backend نیز به نوعی با html سروکار داریم. به عنوان مثال، برای استفاده از یک فرم در backend، باید آن را با html طراحی کنیم. بنابراین، یادگیری html برای هر دو بخش frontend و backend بسیار حائز اهمیت است.

    بهتر است با مفاهیم ابتدایی html شروع کرده و به مرور تمامی قابلیت‌های آن را یاد بگیرید.

    با یادگیری html، قادر خواهید بود صفحات وب سایت خود را به طور کامل طراحی و نمایش دهید. برای یادگیری asp.net نیز، باید به حداقل از مفاهیم ابتدایی html آگاهی داشته باشید تا بتوانید با استفاده از آن، frontend سایت را طراحی کنید و در نتیجه نتیجه کار را مشاهده کنید.

          

      html پیشنیاز یاذگیری asp.net

    آشنایی مقدماتی با css

      آشنایی با CSS، قسمتی مهم از آموزش frontend برای برنامه نویسان asp.net core است. با استفاده از CSS می‌توانید به وسیله‌ی تنظیماتی که بر روی اجزای سایت اعمال می‌کنید، به راحتی ظاهر و چیدمان صفحات وب سایت را تغییر دهید.

    بنابراین، آشنایی با CSS از ضروریاتی است که باید برای طراحی صفحات وب سایت ها به آن تسلط داشته باشید.

    در ضمن، اگرچه در بسیاری از شرکت‌ها تیم frontend به طراحی و اعمال قالب‌ها می‌پردازند، ولی برنامه نویسان asp.net core همچنان باید بتوانند با اجزای طراحی شده توسط تیم طراحی frontend تعامل داشته باشند و به راحتی از آنها در پروژه‌های خود استفاده کنند.

     

       css پیش نیاز یادگیری asp.net core

    JavaScript / jquery

    با استفاده از JavaScript و jQuery می‌توانید علاوه بر تعامل کاربر با سایت، عملکرد و قابلیت‌های دیگری را نیز به سایت اضافه کنید. به عنوان مثال، با استفاده از جاوااسکریپت، می‌توانید فرم‌های ورودی را اعتبارسنجی کنید، اعتبار سنجی فیلد‌ها را به طور پویا انجام دهید و با استفاده از jQuery، به سادگی انیمیشن‌ها و افکت‌های زیبا و جذاب را به سایت اضافه کنید.

    آشنایی با این دو ابزار نه تنها به شما در طراحی سایت‌های با کیفیت و پویا کمک می‌کند، بلکه توانایی‌های شما را بسیار بالا می‌برد و می‌توانید با استفاده از آن‌ها به ایده‌های خلاقانه‌تری در طراحی سایت‌های خود برسید. البته با استفاده از جاوا اسکریپت و جی کوئری نیاز به آشنایی با HTML و CSS نیز دارید.

         javascript

     

    آشنایی با زبان c#   (سی شارپ )

    سی‌شارپ یک زبان شی گرا است که برای برنامه‌نویسی .NET Framework و .NET Core ایجاد شده است. همچنین، این زبان از ویژگی‌هایی مانند تعریف متدها، وراثت، پویایی، پلی‌مورفیسم و ... پشتیبانی می‌کند. از c# می‌توان برای توسعه برنامه‌های ویندوز، وب و گیم‌ها استفاده کرد.

    پیشنهاد می‌شود برای یادگیری#C، دوره های مقدماتی، متوسط و ستارگان سی شارپ باگتو را مشاهده نمایید.

    دوره رایگان آموزش سی شارپ سایت باگتو  

    دوره آموزشآموزش سی شارپ سطح متوسط سایت باگتو

    دوره ستارگان سی شارپ سایت باگتو

     

      آشنایی با زبان سی شارپ پیش نیاز یادگیری asp.net core

    آشنایی با یک دیتابیس

    یکی از مهمترین اجزای هر سیستم اطلاعاتی، دیتابیس مربوط به آن است. برای ذخیره سازی اطلاعات و ایجاد روابط بین داده‌ها، نیاز به استفاده از دیتابیس داریم.

    در دنیای برنامه‌نویسی، چندین نوع دیتابیس وجود دارد که انتخاب درست نوع دیتابیس بسیار حائز اهمیت است. به‌طور کلی دیتابیس‌ها به دو دسته‌ی رابطه‌ای و عدم رابطه‌ای تقسیم می‌شوند.

    برای یادگیری دیتابیس‌ها، پیشنهاد می‌شود با دیتابیس‌های رابطه‌ای مانند SQL Server آشنا شوید. در این راستا، می‌توانید با انجام دوره‌هایی مانند دوره‌ی SQL Server، دانش خود را در این زمینه بالا ببرید. همچنین در صورتی که در حال یادگیری ASP.NET Core هستید، بهتر است به صورت همزمان با یادگیری این فریم‌ورک، به دیتابیس‌های مورد نیاز آن آشنا شوید.

     

    آشنایی با EfCore

    برای ذخیره‌سازی و مدیریت داده‌ها در پروژه‌های ASP.NET Core با استفاده از دیتابیس SQL Server، از Entity Framework Core استفاده می‌شود. برای یادگیری و استفاده از این فریم‌ورک، می‌توانید از منابع آموزشی متعددی مانند مقالات و دوره‌های آنلاین استفاده کنید. به‌طور کلی، برای یادگیری و استفاده بهتر از این فریم‌ورک، پیشنهاد می‌شود که با مفاهیم و اصول برنامه‌نویسی شیءگرایی (Object-Oriented Programming) آشنا باشید.

     

     

    اگر به دنبال یادگیری Asp.Net Core هستید، می‌توانید از دوره های آنلاین رایگان و حرفه ای  باگتو استفاده کنید، شما در این دوره ها با مفاهیم پایه ای تا پیشرفته Asp.Net Core آشنا خواهید شد.

    این دوره ها به شما اجازه می دهند تا به راحتی و به سرعت با Asp.Net Core آشنا شوید و بتوانید پروژه های واقعی را بسازید.

    دوره های Asp.Net Core باگتو شامل مباحث مهمی همچون آشنایی با MVC و EF Core، پیکربندی و استقرار پروژه، ساختار برنامه نویسی، طراحی و پیاده سازی وب سایت های پویا و بسیاری موضوعات دیگر می باشد.

    اگر به دنبال ارتقای مهارت های خود در حوزه Asp.Net Core هستید، بهترین تصمیمی که می توانید بگیرید این است که با دوره های Asp.Net Core باگتو شروع کنید. این دوره ها به شما امکان می دهند تا به سرعت و با بهترین کیفیت اطلاعات، از مباحث پایه تا پیشرفته Asp.Net Core آشنا شوید و پروژه های بزرگ و قابل توجهی را با اطمینان بسازید.

    پس با ما همراه شوید و با دوره های رایگان آموزش Asp و ستارگان Asp.Net Core باگتو به راحتی و با لذت یاد بگیرید!

     

     

     

     


    • نویسنده: احسان بابائی

    ارسال دیدگاه

    برای افزودن دیدگاه خود، نیاز است ابتدا وارد حساب کاربری‌تان شوید


    دیدگاه کاربران

    avatar
    Zerangzadeh
    1400/08/17

    با سلام. منظور از   asp .net core mvc and webAPI همون asp .net core هستش؟

    avatar
    احسان بابائی
    1400/08/17

    سلام MVC یک الگو است که در Asp.Net Core  هم وجود داره

    در ورژن قبلی دات نت یعنی DotNet Framework هم وجود داشت


    avatar
    آرزو
    1399/02/17

    سلام

    تشکر میکنم از آموزش های رایگان و  عالیتون. من از طریق همین مقاله با سایت شما آشنا شدم و همینجا بود که با دوره asp.net core باگتو آشنا شدم.

    واقعا آموزش عالیه با این که رایگانه ولی کیفیت ارائه صدا و تصویر در حد دوره های خارجیه. 

    من تمامی ویدیو ها رو دیدم و الا یک هفته ای میشه منتظر ادامه دوره هستم لطفا در صورت امکان بقیه دوره رو هم بزارین که استفاده کنیم.

    درضمن قسمت دوره ها امکان ارسال نظر نبود مجبور شدم بیام اینجا ارسال کنم


    avatar
    mohammad Esmaeili
    1399/02/16

    دوستان سلام

    اینو به عنوان تجربه خودم میگم. تو خیلی از سایتها گفته و حتی تبلیخ میشه که برای کار با Asp.net آشنایی با سی شارپ کافیه.

    ولی اگه واقعا میخواهین مفاهیم رو عمیق بفهمین و فقط حفظ نکنین باید به سی شارپ مسلط باشین.

    مفاهیم شی گرایی رو کامل بدونین. کار با کالکشن ها رو  دقیقا بدونین و بسته به جا درست ازشون استفاده کنین. دلیگیت، اکشن، پریدیکیت، لامبدا رو واقعا درک کرده باشین. به شدت ازشون تو asp.net استفاده شده.

    اکستنشن متد و لینک رو کامل یاد بگیرین.

    دیزاین پترن ها رو اگه بتوین یاد بگیرین که دیگه عالی مشه.

     


    avatar
    احسان بابائی
    1399/01/27

    سلام دوست عزیز سایت ما با asp.net core نوشته شده. البته که هنوز خیلی جای کار داره.

    سایت دی جی کالا هم اخرین ورژن رو با php زده شده.

    البته دی جی کالا از معماری میکروسرویس استفاده می کنه و از زبان های دیگه هم استاده کرده

    با معماری میکروسرویس مس تونیم از زبان های متفاوتی برای ساخت یک اپلیکیشن استفاده کنیم


    avatar
    H
    1399/01/27

    سلام ببخشید سایت های خوب مثل دی جی کالا وسایت خودتون را باچه زبانی نوشتن ممنون بیشتر جهت اطلاع خودم


    avatar
    احسان بابائی
    1399/01/13

    آموزش پروژه محور asp.net core  در سایت آپلود شد. میتونید رایگان دانلود کنید


    avatar
    مرتضوي
    1398/11/30

    بين دات نت كور و پايتون كدوم زبان رو به كن پيشنهاد ميكنيد ياد بگيرم؟


    avatar
    علي اختباري
    1398/11/29

    بهترين آموزش asp.net core رو از كجا دانلود كنيم؟


    avatar
    لیلا کیانی
    1398/11/28

    حقوق برنامه نويس ها بستگي به تجربه برنامه نويس و شرايط مالي شركت داره و يه رنج حقوقي خاصي نداره. 

    اماري كه من ميتونم بهتون ارائه كنم در سال ٩٨ از ماهي ٣ ميليون تومان تا ٢٥ ميليون تومان است.

    البته هرچه حقوق بالاتر بره تعداد هم پايينتر مياد . و به سختي تو ايران شغلي با ماهي بالاي ١٢ ميليون تومان پيدا ميشه. خارج از كشور هم با دلار ١٣ هزار تومان ساليانه بالاي ٦٠٠ ميليون تومان ميانگين درامد يه برنامه نويسه.

     


    avatar
    صفا صفدري
    1398/11/28

    بازار كار asp.net core توي ايران چجوره؟؟ ميانگين چقدر حقوق ميگيرن؟

    Asp بهتره يا php ؟


    avatar
    کبری
    1398/11/22
    توی سایت تاپ لرن خوندم که asp.net mvc پیش نیازه asp.net core می باشد. الان من موندم از کجا شروع کنم. هر سایتی یه چیزی می نویسه

    avatar
    علیرضا
    1398/11/22
    بسیار عالی خیلی خب توضیح داده شده بود. تشکر از تیم باگتو

    avatar
    احسان بابائی
    1398/11/21
    بله ميتونيد شروع كنيد بقيه موارد رو در حين انجام كار ياد ميگيريد. فقط توصيه ميكنم وقت زيادي روي الگوريتم و فلوچارت بزارين كه ذهنتون كامل آماده بشه براي حا مسائل برنامه نويسي

    avatar
    ناهيد
    1398/11/20
    من با دانش كمي كه از html دارم توصيه ميكنيد كه از الان برم asp.net core 3 رو ياد بگيرم؟

    avatar
    علی
    1398/11/01
    سلام جناب بابایی آیا دوره آموزش رایگان asp.net core 3 را سراغ دارید به من معرفی کنید؟ تشکر
    avatar
    احسان بابائی
    1398/11/03

    ما به زودی دوره آموزش پروژه محور asp.net core 3 را بر روی سایت باگتو قرار می دهیم. دوره های asp.net core رایگان به زبان انگلیسی رو هم می تونید با یه سرچ توی گوگل پیدا کنید.