گزارش حقوق مهندسان نرم افزار در سال ۲۰۲۴

گزارش حقوق مهندسان نرم افزار در سال ۲۰۲۴
فهرست مقاله [نمایش]

    مهندسان نرم افزار درآمدی به مراتب بالاتر از متوسط جامعه دارند.

    بر اساس آمار اداره کار ایالات متحده، متوسط حقوق مهندسان نرم افزار در این کشور ۱۱۰،۱۴۰ دلار است که ۲.۰۷ برابر بیشتر از متوسط درآمد شخصی ۳۵،۸۰۵ دلار می باشد.

    پیش بینی می شود که درصد تغییر اشتغال برای مهندسان نرم افزار از سال ۲۰۲۰ تا ۲۰۳۰، ۲۲ درصد باشد. نرخ رشد متوسط برای همه مشاغل ۸ درصد است. بنابراین، استخدام مهندسان نرم افزار بسیار سریعتر از حد متوسط ​​در حال افزایش است. شرکت های نرم افزاری بیشتری تاسیس می شوند و مشاغل بیشتری مهندسان نرم افزار را استخدام می کنند.

     

    مقاوم در برابر بیماری همه گیر و رکود اقتصادی

     

    در طول همه گیری و رکود اقتصادی فعلی، بسیاری از صنایع به شدت ضربه خورده اند. با این حال، صنعت مهندسی نرم افزار نسبتاً بدون آسیب باقی مانده است. در واقع، بسیاری از مهندسان نرم افزار با توجه به اینکه مشاغل خود را با شرایط عادی جدید تطبیق می دهند، تقاضای زیادی دارند.

    این بیماری همه گیر روند حرکت مشاغل به صورت آنلاین را تسریع کرده است. این امر نیاز به مهندسان نرم افزار بیشتری را برای توسعه و نگهداری وب سایت ها و برنامه های مبتنی بر وب ایجاد کرده است. رکود اقتصادی همچنین منجر به اقدامات کاهش هزینه شده است که منجر به برون سپاری کار بیشتر به مهندسان نرم افزار توسط مشاغل شده است.

    به طور کلی، انتظار می رود تقاضا برای مهندسان نرم افزار در سال های آینده همچنان افزایش یابد. این خبر خوبی برای کسانی است که به دنبال حرفه ای در زمینه مهندسی نرم افزار هستند.


    پیدا کردن شغل دورکاری به عنوان مهندس نرم افزار بسیار آسان است

    پیدا کردن شغل دورکاری به عنوان مهندس نرم افزار بسیار راحت تر از پیدا کردن شغل در سایر حوزه ها است. دلیل این امر این است که بسیاری از شرکت های نرم افزاری از همان ابتدا به صورت دورکاری تاسیس می شوند . آنها دفتر فیزیکی ندارند که نیاز به نگهداری داشته باشد، بنابراین با استخدام کارمندان دورکار می توانند در هزینه های جانبی صرفه جویی کنند.

    در نتیجه، اگر مهندس نرم افزار هستید، نسبت به فردی در یک زمینه دیگر، شانس بسیار بیشتری برای پیدا کردن شغل دورکاری دارید.

    حقوق مهندس نرم افزار در ایالت های مختلف آمریکا

    معمولا حقوق بالاتر در مناطقی با هزینه زندگی بالاتر یافت می شود. این به این دلیل است که کارفرمایان برای جذب کارمند به این مناطق گرانتر، باید دستمزد بالاتری ارائه دهند

      





    حقوق مهندسان نرم افزار در مناطق مختلف آمریکا

     

    ساحل شرقی

    منطقه شملا شرق با میانگین حقوق سالانه بیش از ۱۲۰،۰۰۰ دلار برای مهندسان نرم افزار، بالاترین حقوق را در کل کشور دارد. ایالت های ماساچوست، نیوهمپشایر و رود آیلند پیشتاز این منطقه هستند. این موضوع به دلیل هزینه بالای زندگی در این ایالت ها و همچنین تعداد زیاد شرکت های فناوری مستقر در منطقه است.

    ساحل غربی

    ساحل غربی نیز محل برخی از ایالت های پردرآمد برای مهندسان نرم افزار از جمله کالیفرنیا است. همچنین منطقه شمال غرب شامل ایالت های واشنگتن و اورگون نیز از دیگر ایالت های پردرآمد برای مهندسان نرم افزار به شمار می رود. میانگین حقوق در این ایالت ها حدود ۱۱۰،۰۰۰ دلار در سال است.

    تگزاس

    ایالت تگزاس میزبان برخی از پردرآمدترین مشاغل مهندسی نرم افزار در کشور است. میانگین حقوق یک مهندس نرم افزار در تگزاس حدود ۱۱۰،۰۰۰ دلار در سال است. این ایالت به دلیل وجود تعداد زیادی از شرکت های فناوری بزرگ، محل کار تعداد زیادی از مهندسان نرم افزار است. این شرکت ها اغلب مایلند برای جذب مهندسان نرم افزار بااستعداد، حقوق بالایی را پرداخت کنند. علاوه بر این، هزینه زندگی در تگزاس نسبتاً پایین است که آن را به مکانی جذاب برای زندگی مهندسان نرم افزار تبدیل می کند.

    غرب میانه

    غرب میانه در زمینه میانگین حقوق مهندسان نرم افزار نسبت به سایر نقاط کشور عقب تر است. ایالت هایی مانند ایندیانا، اوهایو و میشیگان همگی حقوقی پایین تر از میانگین کشوری دارند. این موضوع تا حدودی به دلیل وجود ایالت هایی مانند ایندیانا، اوهایو و میشیگان است که همگی حقوق پایین تری از میانگین دارند. در حالی که عوامل متعددی در این روند کلی نقش دارند، اما با این حال، موضوعی است که مهندسان نرم افزار بالقوه هنگام بررسی فرصت های شغلی در غرب میانه باید از آن آگاه باشند.

    آلاسکا و هاوایی

    آلاسکا با میانگین حقوق سالانه ۱۰۸،۰۰۰ دلار برای مهندسان نرم افزار، سومین میانگین حقوق بالا را در این زمینه دارد. این ایالت همچنین با داشتن تقریباً ۱۰٪ از نیروی کار خود به عنوان مهندس نرم افزار، بالاترین درصد شاغلین در این حوزه را داراست.

    ایالت هاوایی با میانگین حقوق سالانه ۱۰۷،۰۰۰ دلار برای مهندسان نرم افزار در رتبه چهارم کشور قرار دارد. این ایالت همچنین با داشتن تقریباً ۹٪ از نیروی کار خود به عنوان مهندس نرم افزار، دومین درصد بالای شاغلین در این حوزه را داراست.

     

     حقوق مهندسان نرم افزار در برترین شهرهای کلانشهر

    در سراسر ایالات متحده، شهرهای کلانشهر متعددی وجود دارند که مهندسان نرم افزار می توانند در آنها حقوق بالایی دریافت کنند. برخی از مناطق کلانشهری با بالاترین درآمد برای مهندسان نرم افزار عبارتند از: سانفرانسیسکو، سن خوزه، سیاتل و نیویورک.

    در این مناطق کلانشهری، مهندسان نرم افزار می توانند حقوق سالانه ای بین ۱۰۰،۰۰۰ تا ۱۵۰،۰۰۰ دلار دریافت کنند. با چنین حقوق های بالایی، جای تعجب نیست که این مناطق کلانشهری از محبوب ترین مکان ها برای کار مهندسان نرم افزار به شمار می روند.

     

     عنوان یک مهندس نرم افزار، می توانید انتظار درآمد بسیار بالایی داشته باشید. به طور کلی، مهندسان نرم افزار حقوق بسیار خوبی دریافت می کنند. با متوسط حقوق سالانه ۱۰۰،۰۰۰ دلار، مهندسان نرم افزار در بین پردرآمدترین متخصصان در ایالات متحده قرار دارند.

    مهم است که به خاطر داشته باشید که این فقط میانگین حقوق است. یک مهندس نرم افزار ارشد با 5 تا 10 سال سابقه به راحتی می تواند سالانه بیش از ۳۰۰،۰۰۰ دلار درآمد کسب کند. بنابراین، اگر به دنبال کسب درآمد خوب به عنوان مهندس نرم افزار هستید، مطمئناً به آن خواهید رسید.

     

    4


    • نویسنده: تیم تحریریه باگتو

    ارسال دیدگاه

    برای افزودن دیدگاه خود، نیاز است ابتدا وارد حساب کاربری‌تان شوید


    دیدگاه کاربران