انتشار نسخه 8 NET.

انتشار نسخه 8 NET.
فهرست مقاله [نمایش]

    ما خوشحالیم که اعلام کنیم نسخه جدید و آخرین نسخه پایدار (LTS) یکی از برترین پلتفرم‌های توسعه در جهان، یعنی NET 8 . ، از امروز در دسترس است. NET 8 . هزاران بهبود در عملکرد، ثبات و امنیت را به همراه دارد. همچنین ارتقاء‌های پلتفرمی و ابزاری که به افزایش بهره‌وری توسعه‌دهندگان و سرعت نوآوری کمک می‌کند، در این نسخه گنجانده شده است. تیم NET 8 .، شرکای ما و جامعه NET 8 . در مورد ویژگی‌های جدید در NET 8 . و همچنین نحوه استفاده افراد از NET . امروزی برای برآورده کردن نیازهای فردای خود، در NET Conf 2023 . ، یک رویداد مجازی سه روزه که در تاریخ‌های 14 تا 16 نوامبر برگزار می‌شود، صحبت خواهند کرد. به ما بپیوندید!

     

     

    با این انتشار جدید  NET . ، شیوه‌ای که ما برنامه‌های هوشمند متولد ابری و سرویس‌های پرترافیکی که به صورت تقاضامحور مقیاس‌پذیر هستند را شکل می‌دهد، دگرگون می‌کند. خواه شما در حال استقرار برنامه‌های خود در لینوکس یا ویندوز باشید، از کانتینرها استفاده کنید یا مدل برنامه ابری دلخواه خود را به کار ببرید، NET 8 .فرآیند ساخت این برنامه‌ها را آسان‌تر می‌کند. این نسخه شامل مجموعه‌ای از کتابخانه‌های آزمایش‌شده است که امروزه توسط بسیاری از سرویس‌های مقیاس بالا در مایکروسافت استفاده می‌شوند. این کتابخانه‌ها به شما در مواجهه با چالش‌های اساسی پیرامون قابلیت مشاهده، انعطاف‌پذیری، قابلیت مقیاس‌پذیری، قابلیت مدیریت و بیشتر کمک خواهند کرد.

     

     

     

    مدل‌های زبان بزرگ (LLMs) مانند GPT از OpenAI را می‌توانید مستقیماً در برنامه  NET . خود یکپارچه کنید. استفاده از یک کامپوننت قدرتمند و یکپارچه در Blazor برای رسیدگی به تمام نیازهای رابط کاربری وب خود، امکان‌پذیر است. همچنین، با NET MAUI . می‌توانید برنامه‌های موبایل خود را به آخرین نسخه‌های iOS و اندروید عرضه کنید. در C# 12 تقویت‌های زبان جدیدی را کشف کنید که کد شما را مختصرتر و روانتر می‌کند.


    بیایید ببینیم در   NET 8 .چه چیزهای جدیدی وجود دارد.

     

    عملکرد بی نظیر – سریعترین دات نت را تا به امروز تجربه کنید

     

     NET 8 . با هزاران بهبود عملکرد در سراسر مجموعه نرم‌افزاری خود می‌آید. یک مولد کد جدید به نام بهینه‌سازی راهنمایی‌شده توسط پروفایل پویا (PGO) که کد شما را بر اساس استفاده واقعی بهینه می‌کند، به صورت پیش‌فرض فعال است و می‌تواند عملکرد برنامه‌های شما را تا ۲۰٪ بهبود بخشد. مجموعه دستورات AVX-512، که اکنون پشتیبانی می‌شود، به شما امکان انجام عملیات موازی روی بردارهای ۵۱۲ بیتی از داده‌ها را می‌دهد. این بدان معنی است که می‌توانید داده‌های بیشتری را در زمان کمتر پردازش کنید. انواع اولیه (عددی و فراتر) اکنون یک رابط قابل فرمت‌بندی و قابل تجزیه جدید را پیاده‌سازی می‌کنند که امکان فرمت‌بندی مستقیم و تجزیه به عنوان UTF-8 را بدون هیچ هزینه انتقال کد فراهم می‌آورد.
    هر سال در مورد بهبودهای عملکرد در سراسر NET . صحبت می‌کنیم.امسال همچنان در جستجوی بهبود و رسیدن به نقاط بالاتر در عملکرد .NET هستیم.از آخرین معیارهای TechEmpower با NET 8 . ، ما در سناریوی API JSON بهبودهای ۱۸٪ مشاهده می‌کنیم، که تقریباً به یک میلیون درخواست در ثانیه با ASP.NET Core Minimal APIs می‌رسد.
     

     

     

    سناریوی Fortunes به یک بار کاری واقعی در دنیای واقعی نزدیکتر است، که شامل دسترسی به پایگاه داده و رندر کردن HTML در سمت سرور می‌باشد. در این تست، ما شاهد بهبود بزرگتری به میزان ۲۴٪ هستیم، که اکنون بیش از ۳۰۰ هزار درخواست در ثانیه با ASP.NET Core را شامل می‌شود. .NET Aspire یک استک مشخص برای ساخت برنامه‌های بومی ابری قابل مشاهده و آماده تولید است.


    NET Aspire . - یک پشته نظری برای ساخت برنامه های کاربردی بومی ابری قابل مشاهده و آماده برای تولید


    NET Aspire . یک مجموعه‌ای از ابزارها برای ساخت برنامه‌های بومی ابری پایدار، قابل مشاهده، و قابل پیکربندی با NET . است. این شامل یک مجموعه منتخب از اجزاء است که برای بومی‌سازی ابری بهینه‌سازی شده‌اند و شامل تلمتری، انعطاف‌پذیری، پیکربندی، و بررسی‌های سلامتی به صورت پیش‌فرض هستند. 

    ترکیبی از تجربه توسعه‌دهنده محلی پیچیده اما ساده، NET Aspire.  را به ابزاری مناسب تبدیل می‌کند که کشف، اکتساب، و پیکربندی وابستگی‌های ضروری برای برنامه‌های بومی ابری را در روز اول و همچنین در روز صدم آسان می‌کند. اولین نمایش NET Aspire . امروز در دسترس است.

     

     

     

    ارتقاء کانتینر NET 8 . - ایمن تر، جمع و جورتر و سازنده تر 

     

    با استفاده از   NET .، بسته‌بندی برنامه‌های شما با کانتینرها از هر زمانی راحت‌تر و امن‌تر است. هر تصویر NET . شامل یک کاربر غیر-ریشه است که امکان استفاده از کانتینرهای امن‌تر را با پیکربندی تک خطی فراهم می‌کند. ابزار SDK .NET تصاویر کانتینر را بدون نیاز به Dockerfile منتشر می‌کند و به صورت پیش‌فرض غیر-ریشه است. به دلیل تصاویر پایه کوچک‌تر   NET .، برنامه‌های کانتینری خود را سریع‌تر استقرار دهید - از جمله نسخه‌های آزمایشی جدید تصاویر ما که اندازه‌های واقعاً حداقلی برای برنامه‌های بومی AOT را ارائه می‌دهند. با استفاده از نسخه‌های تصویر Chiseled Ubuntu، برای کاهش سطح حمله خود حتی بیشتر، به امنیت بیشتری دست یابید. با استفاده از Dockerfiles یا ابزار SDK، برنامه‌ها و تصاویر کانتینر را برای هر معماری بسازید.

    NET Aspire . یک استک برای ساخت برنامه‌های بومی ابری پایدار، قابل مشاهده، و قابل پیکربندی با  NET  . است. این شامل یک مجموعه منتخب از اجزاء است که برای بومی‌سازی ابری با اضافه کردن امکاناتی مانند تلمتری، انعطاف‌پذیری، پیکربندی و بررسی‌های سلامتی به صورت پیش‌فرض بهینه‌سازی شده‌اند. 

    به همراه یک تجربه توسعه‌دهنده محلی پیچیده اما ساده، NET Aspire . روز اول و همچنین روز صدم برای کشف، اکتساب و پیکربندی وابستگی‌های ضروری برای برنامه‌های بومی ابری را آسان می‌کند. اولین نمایش NET Aspire .امروز در دسترس است.

     

     

     

    Native AoT - سفر به سمت محاسبات پایدار با چگالی بالاتر

     

    برنامه‌های NET . خود را به کد بومی کامپایل کنید که حافظه کمتری مصرف می‌کند و بلافاصله شروع به کار می‌کند. دیگر نیازی به انتظار برای کامپایلر JIT (Just-in-Time) برای کامپایل کد در زمان اجرا نیست. نیازی به استقرار کامپایلر JIT و کد IL نیست. برنامه‌های AOT تنها کد مورد نیاز برای برنامه شما را استقرار می‌دهند. برنامه شما اکنون قادر است در محیط‌های محدود که کامپایلر JIT مجاز نیست، اجرا شود.

     

     

     

    هوش مصنوعی – هوش مصنوعی را در برنامه‌های NET . خود بگنجانید

     

     هوش مصنوعی تولیدی و مدل‌های بزرگ زبان در حال تحول حوزه هوش مصنوعی هستند و به توسعه‌دهندگان توانایی ایجاد تجربیات منحصر به فرد مبتنی بر AI در برنامه‌های خود را می‌دهند.  NET 8 . تجربه استفاده از AI را برای شما ساده می‌کند، با ویژگی‌های AI درجه یک و آماده استفاده در SDK .NET و یکپارچه‌سازی بدون درز با ابزارهای متعدد.
     NET 8 . چندین بهبودیه را به کتابخانه System.Numerics می‌آورد تا سازگاری آن با بارهای کاری AI تولیدی را بهبود ببخشد، مانند یکپارچه‌سازی ابتدایی‌های تانسور. با افزایش برنامه‌های مجهز به AI، ابزارها و SDKهای جدید ظهور کردند. ما با شرکای داخلی و خارجی زیادی، مانند Azure OpenAI، Azure Cognitive Search، Milvus، Qdrant و Microsoft Teams همکاری کردیم تا اطمینان حاصل کنیم توسعه‌دهندگان .NET به راحتی به مدل‌ها، خدمات و پلتفرم‌های مختلف AI از طریق SDKهای مربوطه دسترسی داشته باشند. علاوه بر این، SDK متن‌باز Semantic Kernel، یکپارچه‌سازی این اجزای AI را در برنامه‌های جدید و موجود ساده می‌کند، تا به شما کمک کند تجربیات کاربری نوآورانه‌ای ارائه دهید.
    نمونه‌های مختلف و الگوهای مرجع، که الگوها و روش‌های کار را نشان می‌دهند، اکنون برای سهولت در شروع کار توسعه‌دهندگان در دسترس است:
    •    چت‌بات مشتری
    •    تولید با استفاده از بازیابی اطلاعات
    •    توسعه برنامه‌ها با استفاده از خدمات Azure AI
     

     

    Blazor – ساخت برنامه‌های وب کامل با NET Blazor .

     

    در  NET 8 . می‌تواند از هم سرور و هم کلاینت برای پاسخگویی به تمام نیازهای UI وب شما استفاده کند. این یک UI وب کامل است! با چندین بهبود جدید که متمرکز بر بهینه‌سازی زمان بارگذاری صفحه، قابلیت مقیاس‌پذیری، و ارتقای تجربه کاربر است، توسعه‌دهندگان اکنون می‌توانند همزمان از Blazor Server و Blazor WebAssembly در یک برنامه استفاده کنند. این امکان به طور خودکار کاربران را از سرور به کلاینت در زمان اجرا منتقل می‌کند. کد .NET شما به لطف runtime جدید مبتنی بر “Jiterpreter” و اجزاء داخلی جدید، به طور قابل توجهی سریع‌تر روی WebAssembly اجرا می‌شود. به عنوان بخشی از بهبود کلی در احراز هویت، مجوزدهی، و مدیریت هویت در .NET 8، Blazor اکنون از تولید یک UI هویت کامل بر پایه Blazor پشتیبانی می‌کند.

     

     

    NET MAUI .– افزایش عملکرد، قابلیت اطمینان، و تجربه توسعه‌دهنده

     

    NET MAUI . به شما یک سیستم پروژه واحد و یک پایگاه کد برای ساخت برنامه‌های WinUI، Mac Catalyst، iOS و Android ارائه می‌دهد. Native AOT (آزمایشی) اکنون از هدف‌گذاری برای پلتفرم‌های مشابه iOS پشتیبانی می‌کند. یک افزونه جدید برای Visual Studio Code، مخصوص .NET MAUI، به شما ابزارهای مورد نیاز برای توسعه برنامه‌های موبایل و دسکتاپ NET . چند پلتفرمی را می‌دهد. Xcode 15 و API اندروید 34 اکنون پشتیبانی می‌شوند که به شما امکان می‌دهد آخرین نسخه‌های iOS و اندروید را هدف قرار دهید. تعداد زیادی بهبود کیفیت در زمینه‌های عملکرد، کنترل‌ها و عناصر UI، و رفتار مخصوص پلتفرم انجام شده است، مانند تعامل دسکتاپ با افزودن کلیک بهتر، گوش‌دادن به صفحه کلید، و بیشتر.

     

     

     

    ویژگی‌های C# 12 – سینتکس ساده‌شده برای افزایش بهره‌وری توسعه‌دهندگان

     

     C# 12 تجربه کدنویسی شما را مفیدتر و لذت‌بخش‌تر می‌کند. شما اکنون می‌توانید سازنده‌های اصلی را در هر کلاس و ساختاری با یک سینتکس ساده و شیک ایجاد کنید. دیگر نیازی به کد قالبی برای مقداردهی اولیه به فیلدها و ویژگی‌هایتان نیست. هنگام ایجاد آرایه‌ها، اسپن‌ها و دیگر انواع مجموعه با یک سینتکس خلاصه و بیان‌گر، لذت ببرید. از مقادیر پیش‌فرض جدید برای پارامترها در بیانات لامبدا استفاده کنید، که دیگر نیازی به بارگذاری مجدد یا بررسی‌های null برای مدیریت آرگومان‌های اختیاری ندارد. شما حتی می‌توانید از دستورالعمل علیه‌نویسی using برای علیه‌نویسی هر نوعی استفاده کنید، نه فقط انواع نام‌دار!

    
    // Create a list:
    List<int> a = [1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8];
    
    // Create a span
    Span<char> b  = ['a', 'b', 'c', 'd', 'e', 'f', 'h', 'i'];
    
    // Use the spread operator to concatenate
    int[] array1 = [1, 2, 3];
    int[] ش = [4, 5, 6];
    int[] array3 = [7, 8, 9];
    int[] fullArray = [..array1, ..array2, ..array3]; // contents is [1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9]
    
    
    
    
    
    
    

     

     

    NET 8 . از خانواده ابزارهای ویژوال استودیو پشتیبانی می کند

     

    ما مجموعه‌ای از ابزارهای عالی داریم که به شما کمک می‌کنند در فرآیند توسعه خود بسیار بهره‌ور باشید و از .NET 8 که امروز موجود است، بهره‌برداری کنید. همزمان با انتشار .NET 8، نسخه 17.8 Visual Studio 2022 منتشر شده است که از .NET 8، پیشرفت‌های زبان C# 12 و ویژگی‌های جدید متعددی برای بهره‌وری پشتیبانی می‌کند. VS Code و C# Dev Kit راه‌های عالی برای شروع کار با .NET 8 هستند، به خصوص اگر در حال یادگیری هستید و/یا می‌خواهید به سرعت با ران‌تایم آشنا شوید و در لینوکس، macOS یا در GitHub Codespaces موجود است. الگوی جدید GitHub Codespaces برای .NET، که شامل SDK .NET و مجموعه‌ای از افزونه‌های پیکربندی شده است، یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای شروع کار با  NET 8 .است.



    ارسال دیدگاه

    برای افزودن دیدگاه خود، نیاز است ابتدا وارد حساب کاربری‌تان شوید


    دیدگاه کاربران