آشنایی با 6 نوع Job در Hangfire و کاربردهای آنها

آشنایی با 6 نوع Job در Hangfire و کاربردهای آنها
فهرست مقاله [نمایش]


    Hangfire یک ابزار قدرتمند برای اجرای تسک های پس زمینه است که در بسیاری از پروژه های نرم افزاری مورد استفاده قرار می گیرد. در این مطلب، به معرفی انواع Job ها در Hangfire خواهیم پرداخت و به شما کمک خواهیم کرد تا بتوانید با استفاده از این ابزار، به بهترین نحو کارهای پیچیده خود را به سرعت و با کمترین تلاش انجام دهید.

    در این دوره Background Tasks  در Asp.Net Core نحوه استفاده از Background Tasks و Hangfire در Asp.Net Core را به شما آموزش می دهیم.

    انواع Job ها درHangfire


    در Hangfire، شش نوع Job برای اجرای تسک های پس زمینه وجود دارد:

    Fire and Forget Job

    این نوع Job بلافاصله پس از ذخیره شدن در دیتابیس توسط Hangfire، اجرا می شود. این Job ها پس از اجرا، از بین نمی روند و یک بار اجرا می شوند. این نوع Job مخصوصا برای انجام وظایفی که نیاز به زمان و انجام بازخورد خارجی ندارند، مناسب است. به عنوان مثال، ارسال ایمیل یا پیامک به کاربران پس از ثبت نام یا خرید از وب سایت.

    Delayed Job

    این نوع Job با تاخیر مشخص شده ای که توسط کاربر تعیین می شود، اجرا می شود. به عنوان مثال، می توانیم یک Job برای ارسال ایمیل حاوی محتوای وب سایت به کاربران پس از 24 ساعت از ثبت نام آنها در وب سایت تعریف کنیم.

    Recurring Job

    این نوع Job ها برای انجام وظایف تکراری در بازه های زمانی مشخص، مورد استفاده قرار می گیرند. مثلا، ارسال ایمیل حاوی جدیدترین مقالات وب سایت به کاربران هر 24 ساعت یکبار.

    Continuation Job

    این نوع Job ها بر اساس Job های دیگری اجرا می شوند. به عنوان مثال، می توانیم یک Job برای ارسال ایمیل حاوی جدیدترین مقالات وب سایت بعد از اجرای این Job، یک Continuation برای اجرای Job دیگری تعریف کنیم، مثلا ارسال یک پیامک به مشتریان برای اطلاع رسانی از ارسال ایمیل.

    Batch Job

    این نوع Job ها تعدادی Job را به عنوان یک دسته در نظر می گیرند و آنها را به صورت atomic، یعنی به عنوان یک کار واحد انجام می دهند. مثلا، می توانیم یک Batch Job برای بروزرسانی اطلاعات کاربران در دیتابیس تعریف کنیم که شامل چندین Job است.

    Batch Continuation Job

    بعد از اجرای Batches، می توانیم یک Batch Continuation تعریف کنیم که یک کار جدید را برای ما انجام دهد. به عنوان مثال، پس از بروزرسانی اطلاعات کاربران در دیتابیس، می توانیم یک Batch Continuation برای ارسال یک پیامک به کاربران تعریف کنیم.

    نتیجه گیری
    با استفاده از انواع Job ها در Hangfire، می توانیم کارهای مختلفی را با سادگی و سرعت انجام دهیم و بهبود کارایی و سرعت پروژه خود دست یابیم. این ابزار برای انجام تسک های پس زمینه و مدیریت آنها بسیار مناسب است و در پروژه های بزرگ و پیچیده، بسیار مفید است.

     پیشنهاد می کنیم در دوره   Background Tasks در Asp.Net Core شرکت کنید و با امکانات و ویژگی های جدید آن آشنا شوید تا بتوانید به بهترین نحو از این ابزار استفاده کنید و کارایی پروژه های خود را بهبود بخشید.

     


     


    • نویسنده: روشن احمدی

    ارسال دیدگاه

    برای افزودن دیدگاه خود، نیاز است ابتدا وارد حساب کاربری‌تان شوید


    دیدگاه کاربران