بایگانی دسته‌ی: برنامه نویسی موبایل - kotlin

مقالات آموزشی

آموزش Jumps در کاتلین اندروید

در این مقاله اشاره می کنیم به اینکه در کاتلین چند حالت برای jump دارد و هر کدام ازآنها را بیان می کنیم.

آموزش دستورات شرطی و حلقه ها در کاتلین

عبارات شرطی برای مقایسه به کار میروند که از عملگر های ریاضی هم درون آنها استفاده میشود

آموزش مقدماتی کاتلین در اندروید

کاتلین یک زبان کاملاً متناسب است که ممکن است موانع اولیه را برای افرادی که از پایتون تفسیر شده و تایپ شده استفاده می کنند فراهم کند. این مقاله با هدف توضیح بخش عمده ای از نحوه و مفاهیم کاتلین نوشته شده است.

دیزاین پترن Chain of Responsibility در اندروید

Chain of Responsibility یک دیزاین پترن است که "event" ها را به روشی ماژولار اجرا می کند. با استفاده از Chain of Responsibility ، فرستنده و تولید کننده یک رویداد نیازی به دانستن object های مربوط به آن رویداد ندارد

تزریق وابستگی با استفاده از dagger2 در معماری mvvm با زبان کاتلین اندروید

Dagger2 یک framework تزریق وابستگی کاملاً استاتیک و کامپایل شده است که بر اساس درخواست مشخصات جاوا 330(JSR) مورد استفاده برای اندروید و جاوا است.

کلاس Singleton در کاتلین

Singleton یک الگوی طراحی نرم افزار است که تضمین می کند یک کلاس فقط یک نمونه داشته باشد و یک نقطه دسترسی global به آن کلاس توسط آن کلاس فراهم شود.

آموزش Extension ها در کاتلین

Kotlin امکان گسترش کلاس با قابلیت های جدید را بدون نیاز به ارث بردن از کلاس یا استفاده از هر نوع الگوی طراحی مانند Decoratoreasier فراهم می کند،این کار با استفاده از یک بیانیه خاص به نام extension ها انجام می شود

برقراری ارتباط بین Fragment و Activity با استفاده از ViewModel

در این مقاله یاد می گیرید چگونه با استفاده view model بین fragment ها داده ارسال کنیم. با این روش لازم نیست interface هایی را ایمپلی منت کنیم.