در ادامه آموزش های کاتلین در اندروید به آموزش jumps می پردازیم.
در مقاله آموزش دستورات شرطی و حلقه ها در کاتلین اشاره کردیم که این دستورات برای مقایسه به کار می روند و درون آنها از عملگرهای ریاضی استفاده می کنیم. همچنین گفتیم که حلقه ها برای تکرار یک عملیات یا پیمایش لیست ها مورد استفاده قرار میگیرند. در این مقاله به آموزش jump در کاتلین می پردازیم.
زبان کاتلین 3 حالت برای jump دارد:
:Return:
- که در متد ها استفاده میشود و با اجرای آن کار متد به پایان میرسد.
Break:
- در حلقه ها استفاده میشود و با اجرای آن حلقه به پایان میرسد.
:Continue :
- در حلقه ها استفاده میشود وقتی اجرا میشود به مرحله بعدی در حلقه می رود.
.var a = player.name ?: return
برچسب های break و continue
معرفی هر چیزی در کاتلین ممکن است برچسب داشته باشد این برچسب ها به عنوان شناسه هستند و با علامن @ شروع میشوند. مثل close@ برای برچسب زدن کافیه جلوی هر عبارتی که میخواهیم برچسب را بنویسیم :
loop@ for (i in 1..100) {
// ...
}
میتوانیم continue و break را با برچسب مشخص کنیم :
var a=10
var b=5
loop@ for (i in 1..100) {
for (j in 1..100) {
if (a>b){
a=5
break@loop
}
}
}
در کد بالا می بینید که ما برچسب گذاری کردیم روی حلقه اول و وقتی به break میرسد در اصل باید حلقه تموم بشه اما چون ما با برچسب بهش گفتیم که برو از اینجا شروع کن دوباره از اول حلقه شروع به اجرا میکند.
در ادامه منتظر مقاله کلاس ها و وراثت در زبان کاتلین باشید.
برای افزودن دیدگاه خود، نیاز است ابتدا وارد حساب کاربریتان شوید