کدهای خود را با force run to cursor دیباگ کنید

کدهای خود را با  force run to cursor دیباگ کنید
فهرست مقاله [نمایش]

    آیا تا به‌حال تجربه‌ای داشته‌اید که breakpointها در اپلیکیشن شما، باعث اختلال در دیباگ کردن شود؟

     ممکن است لازم باشد کد آپدیت شده خود را تست کنید یا روی قسمت دیگری تمرکز کنید که نیاز به breakpoint نداشته باشد. در این سناریوها، شما مجبور هستید breakpoint را حذف یا غیرفعال کنید یا پیرسینگ را ادامه دهید تا زمانی که به خط کد موردنظر برسید. در  Visual Studio 2022 Preview2  ، برای این سناریوها می‌توانید از "Force Run To Cursor" استفاده کنید که شبیه "Run To Cursor" است، با این تفاوت که می‌توانید breakpoint را حذف نکنید و داشته باشید و دیباگ ازروی آنها رد می‌شود و توقفی ندارد تا زمانی که به خط کد موردنظر شما برسد. همچنین از هر یک از شرایط توقف  first-chance exceptions که ممکن است رخ دهد، پرش می‌کند.

     با رد کردن همه Breakpointها اپلیکیشن خود را سریع‌تر دیباگ کنید

    برای اجرای مستقیم در مکان نشانگر خود، در سورس کد یا پنجره Call Stack، خطی را که می‌خواهید دیباگ در آن متوقف شود انتخاب کنید، کلیک راست کرده و "Force Run to Cursor" را انتخاب کنید.

     

    debug-with-force-run-to-cursor

     

    اپلیکیشن Visual Studio debugger را ضمیمه می‌کند و مکث در مکان نشانگر، هر breakpoint و first-chance exceptions که در حین اجرا وجود دارد موقتاً غیرفعال می‌شوند. در این مرحله می‌توانیم وضعیت برنامه را ارزیابی کنیم. پس از اجرای Force Run To Cursor ، breakpoint و استثناها به حالت اصلی خود برمی‌گردند.

    اینجا یک مثال ساده آورده شده است، "Force Run To Cursor" اجرا را ادامه می‌دهد و در خط 8 که ما Force run را اجرا کردیم breakpoint رخ می‌دهد.

     

    debug-with-force-run-to-cursor

     

    Point and click force run to cursor

    هنگامی که در حال یک دیباگ فعال هستید، یک علامت سبز با راهنمای ابزار “Force run execution to here” در کنار خط کد ظاهر می‌شود، جایی که اشاره­ گر ماوس شما با نگه‌داشتن کلید  Shift  قرار دارد.

     

    debug-with-force-run-to-cursor

    با ادامه همان مثال بالا، اینجا "Force run to Cursor" را با استفاده از دکمه نشانگر سبز اجرا می کنیم.

     

    debug-with-force-run-to-cursor

     

     

    یادداشت های ویژه (Special notes)   

    برای متوقف شدن دیباگ در"Force Run To Cursor"، خط کد شما باید قابل‌دسترسی باشد.یعنی، خط باید متعلق به‌شرط / متد/ اکشن باشد که هنگام اجرای اپلیکیشن فراخوانی می‌شود. همچنین اگر یک استثنا مدیریت نشده قبل از رسیدن به آن خط رخ دهد، این برنامه می‌تواند زودتر متوقف شود. همچنین می‌توانید در حالات زیر از "Force Run To Cursor" خارج شوید:

    • متوقف کردن دیباگ
    • ایجاد یک استثنا، پس از فعال‌کردن مجدد
    •  انتخاب (Break all ) توقف همه (یعنی دکمه مکث را در نوارابزار انتخاب کنید)
    •  ایجاد یک breakpoint جدید
    • پس از فعال‌سازی مجدد، breakpoint موجود را بزنید

    جمع‌بندی

    زمانی که در حال دیباگ کردن برنامه هستید و تعدادی Breakpoint در سورس ایجاد کرده‌اید، و می‌خواهید تمامی این Breakpointها را رد کنید و به یک نقطه خاص برسید، بدون آنکه این Breakpointها را حذف کنید، می‌توانید از این قابلیت جدید VS 2022 استفاده کنید.

     Force Run To Cursor یک روش مناسب برای دیباگ اپلیکیشن شما ارائه می­دهد.

    اکنون میتوانید با   دانلود Visual Studio Preview 2  آن را امتحان کنید.

     

     



    ارسال دیدگاه

    برای افزودن دیدگاه خود، نیاز است ابتدا وارد حساب کاربری‌تان شوید


    دیدگاه کاربران