درباره Action در سی‌ شارپ: از ایده تا عمل

 درباره Action در سی‌ شارپ: از ایده تا عمل
فهرست مقاله [نمایش]

     Action، چیست؟ 

    Action در زبان برنامه‌نویسی سی‌ شارپ، یک دلیگیت جزء استاندارد کتابخانه‌های کلاسی NET. است. این دلیگیت، عموما برای نمایش یک عملیات که نیاز به پارامتر ندارد و یا خروجی برنمی‌گرداند، استفاده می‌شود. هرچند Action می‌تواند تا 16 پارامتر دریافت کند، اما هیچ خروجی‌ای برنمی‌گرداند.

     


     چرا باید از Action استفاده کنیم؟

    استفاده از Action در سی‌ شارپ، سادگی و خوانایی کد را افزایش می‌دهد. همچنین از تکرار کد جلوگیری می‌کند و امکان استفاده مجدد از کد را فراهم می‌سازد. برای مثال، در برنامه‌نویسی رویداد-محور، می‌توان از Action به عنوان یک تابع callback استفاده کرد.


     چگونه از Action در سی‌ شارپ استفاده کنیم؟  


    بیایید از طریق مثال، مفهوم و کاربرد Action را بررسی کنیم.

    
    Action<string> display = delegate(string message)
    {
       Console.WriteLine(message);
    };
    display("سلام، جهان!");
    

    در این مثال، ما یک دلیگیت Action با نام display تعریف کرده‌ایم که یک پارامتر از نوع رشته دریافت می‌کند و آن را چاپ می‌کند.

    Action در سی‌ شارپ، ابزاری قدرتمند و انعطاف‌پذیر است که می‌تواند به بهبود ساختار کد شما کمک کند. اگر به دنبال یادگیری برنامه‌نویسی سی‌ شارپ به صورت حرفه‌ای هستید، به شما توصیه می‌کنیم در دوره‌های آموزشی باگتو شرکت کنید.

    اگر این مقاله در مورد Action در سی‌شارپ برای شما مفید بود و مایل به یادگیری بیشتر هستید، پیشنهاد می‌کنم مقالات Delegate چیست؟ و در سی شارپ چه کاربردی دارد؟ و Expression Func در سی‌ شارپ را نیز مطالعه کنید. این مقالات می‌توانند دیدگاه شما نسبت به کارکرد توابع و Delegate در سی‌شارپ را عمیق‌تر کنند.


    • نویسنده: تیم تحریریه باگتو

    ارسال دیدگاه

    برای افزودن دیدگاه خود، نیاز است ابتدا وارد حساب کاربری‌تان شوید


    دیدگاه کاربران