۱۵ مورد از پردرآمدترین مشاغل مهندسی نرم افزار

۱۵ مورد از پردرآمدترین مشاغل مهندسی نرم افزار
فهرست مقاله [نمایش]

    پردرآمدترین مشاغل مهندسی نرم افزار معمولا نیازمند مهارت های تخصصی هستند

    مهارت های خاص در بخش های جدید مانند رایانش ابری و هوش مصنوعی اغلب از پردرآمدترین مشاغل در حوزه فناوری هستند و نسبت به نقش های عمومی تر، حقوق بیشتری را به همراه دارند. همچنین، با افزایش تجربه، نفوذ بیشتری در یک شرکت به دست می آورید و با اعتماد به نفس بیشتری می توانید در مورد حقوق خود مذاکره کنید.

     حقوق و دستمزد ممکن است بسته به موقعیت مکانی، شرکت و سطح تجربه متفاوت باشد، بنابراین تخمین‌های حقوقی بازه‌هایی را نشان می‌دهند که به احتمال زیاد نشان‌دهنده‌ی دریافتی برای عنوان شغلی خاص است. همچنین، ما تعدادی از پرسودترین انواع شرکت‌ها را برای مهندسان نرم‌افزار گردآوری کرده‌ایم..

     

    ۱. توسعه‌دهنده فرانت-اند (Front-End Developer)

    • حقوق تخمینی: بین ۶۵،۰۰۰ تا ۱۰۹،۰۰۰ دلار آمریکا در سال
    • مهارت های ضروری: تسلط بر HTML و CSS، تست بین مرورگرها و دستگاه های مختلف، تسلط بر فریم ورک ها و کتابخانه های جاوا اسکریپت (مانند فریم ورک ReactJS یا کتابخانه jQuery )

    توسعه دهندگان فرانت-اند مسئول بخش هایی از وب سایت ها و برنامه های کاربردی هستند که کاربران با آنها تعامل و مشاهده دارند. آنها با مشتریان برای ایجاد رابط های کاربری (UI) مطابق با نیازهای کسب و کار همکاری می کنند و ظاهر و احساس وب سایت ها، برنامه ها و اپلیکیشن ها را طراحی می کنند. توسعه دهندگان فرانت-اند همچنین اطمینان حاصل می کنند که سایت ها و برنامه ها به درستی کار می کنند و با سرعت مناسب عمل می نمایند.

     

    2. مهندس تضمین کیفیت (QA Engineer)

    • حقوق تخمینی:بین ۷۱،۰۰۰ تا ۱۱۰،۰۰۰ دلار آمریکا در سال
    • مهارت های ضروری: آشنایی با اصول چرخه حیات توسعه نرم افزار (SDLC)، زبان های برنامه نویسی (پایتون، جاوا، سی شارپ)، تست رابط کاربری

    مهندسان تضمین کیفیت (QA) نرم افزار را در مراحل مختلف توسعه آزمایش می کنند و اطمینان حاصل می کنند که نرم افزار، برنامه ها و وب سایت ها به درستی کار می کنند. مهندسان QA همچنین اشکالات یا مشکلات را شناسایی کرده و به ذینفعان مربوطه گزارش می دهند. علاوه بر این، یک مهندس QA ممکن است مسئول بررسی انطباق نرم افزار با مشخصات طراحی و الزامات تعیین شده توسط مشتری باشد.

     

    ۳. توسعه‌دهنده بک-اند (Back-End Developer)

    • حقوق تخمینی:بین ۷۳،۰۰۰ تا ۱۲۸،۰۰۰ دلار آمریکا در سال
    • مهارت های ضروری: زبان های برنامه نویسی بک-اند (پایتون، جاوا، PHP،) فریم ورک ها مانند Node.js و Express.js، رابط های برنامه نویسی کاربردی (API)

    توسعه دهندگان بک-اند مسئول بخش هایی از وب سایت ها و برنامه های کاربردی هستند که کاربران نمی بینند: بخش سرور. این توسعه دهندگان با مشتریان و ذینفعان برای طراحی و ساخت وب سایت ها، نرم افزارها و برنامه ها مطابق با نیازهای کسب و کار همکاری می کنند. علاوه بر این، توسعه دهندگان بک-اند باید عناصر مورد نیاز برای اجرای روان وب سایت ها، نرم افزارها و برنامه ها را ایجاد و نگهداری کنند. یک توسعه دهنده همچنین برای شناسایی مشکلات و اطمینان از پایداری سیستم، نیاز به عیب یابی سیستم ها دارد.

    ۴. توسعه‌دهنده برنامه‌های کاربردی موبایل (Mobile Applications Developer)

    • حقوق تخمینی:بین ۷۹،۰۰۰ تا ۱۲۸،۰۰۰ دلار آمریکا در سال
    • مهارت های ضروری: زبان های برنامه نویسی (جاوا اسکریپت،c# C++، C) ، توسعه بک-اند، طراحی UI/UX

    توسعه دهندگان برنامه های کاربردی موبایل، برنامه های موبایلی را برای  iOS، اندروید و سایر پلتفرم ها طراحی و توسعه می دهند. این توسعه دهندگان با مشتریان برای ایجاد برنامه هایی که نیازهای خاص شرکت را برآورده می کنند، همکاری کرده و برنامه ها را آزمایش و نگهداری می کنند. یک توسعه دهنده برنامه کاربردی موبایل اغلب باید اشکالات یا مشکلات موجود در برنامه را نیز حل کند

    ۵. مهندس فول-استک (Full-Stack Engineer)

    • حقوق تخمینی:بین ۸۲،۰۰۰ تا ۱۳۷،۰۰۰ دلار آمریکا در سال
    • مهارت های ضروری: HTML  و CSS، معماری وب، زبان های برنامه نویسی بک-اند( پایتون، جاوا، PHP)

    مهندسان فول-استک مسئول هر دو بخش یک وب سایت یا برنامه هستند: بخشی که کاربران می بینند (فرانت-اند) و بخشی که امکان فرانت-اند را فراهم می کند (بک-اند). این کار شامل طراحی، تست، ساخت و نگهداری نرم افزار و وب سایت ها می شود. یک مهندس فول-استک همچنین ممکن است در حین رهبری تیمی از کدنویسان و مهندسان، برنامه ریزی توابع تجربه کاربر (UX) و رابط کاربری (UI) را انجام دهد.

     

     

    ۶. مهندس کلود (Cloud Engineer)

    • حقوق تخمینی:بین ۸۴،۰۰۰ تا ۱۳۷،۰۰۰ دلار آمریکا در سال
    • مهارت های ضروری: اصول لinux، SQL و پایگاه های داده، ارائه دهندگان  خدمات ابری (مانند Azure مایکروسافت).

    مهندسان کلود زیرساخت های مبتنی بر ابر را طراحی و نگهداری می کنند و با کسب و کارها برای طراحی راه حل های ابری که مطابق با اهداف و اولویت های شرکت باشد، همکاری می کنند. یک مهندس کلود همچنین باید امنیت داده ها را تضمین کند و خط مشی هایی را برای استفاده از فضای ذخیره سازی و نرم افزار مبتنی بر ابر که طراحی می کند، تدوین نماید.

    ۷. مهندس عملیات توسعه (DevOps Engineer)

    • حقوق تخمینی:بین ۸۶،۰۰۰ تا ۱۵۵،۰۰۰ دلار آمریکا در سال
    • مهارت های ضروری: اصول لinux، SQL و پایگاه های داده، ارائه دهندگان  خدمات ابری (مانند Azure مایکروسافت).

    مهندسان عملیات توسعه، که اغلب مهندسان DevOps نامیده می شوند، بر توسعه، پیاده سازی و نگهداری نرم افزار نظارت می کنند. DevOps با هر دو تیم مهندسی و عملیات همکاری می کند تا اطمینان حاصل شود که نرم افزار نیازهای کسب و کار را برآورده می کند و به طور کارآمد مستقر می شود.

     

     

    ۸. مهندس قابلیت اطمینان سایت (Site Reliability Engineer)

    • حقوق تخمینی:بین ۸۹،۰۰۰ تا ۱۴۱،۰۰۰ دلار آمریکا در سال
    • مهارت های ضروری: Git و GitHub، زبان های برنامه نویسی (پایتون، جاوا، GoLang، )حل مسئله.

    مهندسان قابلیت اطمینان سایت (SRE) بر قابلیت اطمینان نرم افزار و وب سایت نظارت می کنند و به سرعت به هر گونه حادثه ای پاسخ می دهند SRE .ها برای کارآمد کردن واکنش به حوادث، از قبل برنامه های اضطراری را توسعه می دهند. یک مهندس قابلیت اطمینان سایت اغلب وظیفه بهبود عملکرد سایت و نرم افزار را نیز بر عهده دارد و اطمینان حاصل می کند که نرم افزار در یک محیط باثبات تولید می شود.

    ۹. مهندس امنیت سایبری (Cybersecurity Engineer)

    • حقوق تخمینی:بین ۹۰،۰۰۰ تا ۱۴۸،۰۰۰ دلار آمریکا در سال
    • مهارت های ضروری: تست نفوذ و آسیب پذیری، امنیت برنامه و رمزنگاری، اصول پزشکی قانونی رایانه ای

    مهندسان امنیت سایبری فرآیندها و راه‌حل‌هایی را برای محافظت در برابر جرائم سایبری، هک و بدافزار ایجاد می‌کنند. آنها مسئول توسعه خط مشی هایی برای کاربران هستند تا اطمینان حاصل شود که اطلاعات، نرم افزار و سیستم ها ایمن نگه داشته شوند. علاوه بر این، یک مهندس امنیت سایبری باید به طور مرتب نرم افزار و سیستم ها را با استفاده از هک اخلاقی برای آسیب پذیری ها آزمایش کند.

     

     

    ۱۰. مهندسان داده های بزرگ (Big Data Engineers)

    • حقوق تخمینی:بین ۹۵،۰۰۰ تا ۱۵۱،۰۰۰ دلار آمریکا در سال
    • مهارت های ضروری: زبان های برنامه نویسی(پایتون، C++، جاوا)، نرم افزار سیستم مدیریت پایگاه داده، تجسم سازی و مدل سازی داده

    مهندسان داده های بزرگ، حجم زیادی از داده ها را جمع آوری و سازماندهی می کنند و آنها را در سیستم های پردازش و پایگاه های داده قرار می دهند. سپس این مهندسان مجموعه داده ها را برای به دست آوردن بینش های مرتبط تجزیه و تحلیل و ارزیابی می کنند. علاوه بر این، مهندسان داده های بزرگ اغلب مسئول اجرای برنامه های طراحی و ساخت معماری برای ذخیره و مرتب سازی داده ها طبق نیاز مشتری هستند. همچنین باید خطوط انتقال داده را نیز نگهداری کند.

     

    ۱۱. مهندس نرم افزار یادگیری ماشین (Machine Learning Software Engineer)

    • حقوق تخمینی:بین ۹۷،۰۰۰ تا ۱۵۸،۰۰۰ دلار آمریکا در سال
    • مهارت های ضروری: ریاضیات کاربردی، پردازش زبان طبیعی، معماری شبکه های عصبی

    مهندسان نرم افزار یادگیری ماشین مسئول توسعه و نگهداری الگوریتم ها و سیستم های هوش مصنوعی برای تحقیق و تجزیه و تحلیل داده هستند. این مهندسان همچنین باید با استفاده از تحلیل آماری، مدل های موجود را بهبود بخشند. مهندسان یادگیری ماشین تلاش می کنند سیستم هایی ایجاد کنند که بتوانند بینش های معناداری از داده ها استخراج کنند، که این بینش ها در تصمیمات تجاری و اهداف مرتبط قابل اعمال است.

     

    ۱۲معمار داده (Data Architect)

    • حقوق تخمینی:بین ۱۲۳،۰۰۰ تا ۱۹۴،۰۰۰ دلار آمریکا در سال
    • مهارت های ضروری: زبان های برنامه نویسی(پایتون، C++، جاوا)، سیستم های مدیریت پایگاه داده رابطه‌ای و غیر رابطه‌ای، یادگیری ماشین و مدل‌سازی پیش‌بینی

    معماران داده زیرساخت و استراتژی داده را مطابق با نیازهای کسب و کار یا مشتری هماهنگ می کنند و خط مشی ها و رویه هایی را برای جمع آوری، ذخیره سازی، نگهداری و استفاده از داده تعریف می کنند. یک معمار داده همچنین مسئول طراحی مفاهیم راه حل های ذخیره سازی و نگهداری داده و نظارت بر تیمی از مهندسان داده است که این طرح ها را عملی می کنند.

     

    ۱۳. توسعه‌دهنده کمی (Quantitative Developer)

    • حقوق تخمینی:بین ۱۲۸،۰۰۰ تا ۲۱۰،۰۰۰ دلار آمریکا در سال
    • مهارت های ضروری: مهارت های ضروری: زبان های برنامه نویسی ++c جاوا، پایتون، نرم افزار تجزیه و تحلیل آماری( متلب، R، SAS)، مدل سازی مالی

    توسعه دهندگان کمی (Quantitative Developer)در نقطه تلاقی امور مالی و فناوری قرار دارند. این متخصصان که گاهی اوقات "کوانت" نامیده می شوند، از مهارت های علوم کامپیوتر برای بهبود تجزیه و تحلیل، مدیریت ریسک، معاملات و بهینه سازی سبد سهام برای مؤسسات مالی استفاده می کنند. توسعه دهندگان کمی برنامه ها و ابزارهایی را برای ایجاد مدل های مالی و ارائه اطلاعات کمی به بانک های سرمایه گذاری، صندوق های پوشش ریسک و سایر سازمان های مالی طراحی می کنند.

     

    ۱۴. معمار نرم افزار (Software Architect)

    • حقوق تخمینی: بین ۱۵۷،۰۰۰ تا ۲۶۶،۰۰۰ دلار آمریکا در سال
    • مهارت های ضروری: زبان مدل سازی یکپارچه (UML)، تجربه با الگوهای معماری، طراحی UI/UX

    معماران نرم افزار با تیمی از مهندسان نرم افزار برای برنامه ریزی و طراحی محصولات و راه حل ها مطابق با نیازهای مشتری همکاری می کنند. آنها همچنین بر چرخه حیات توسعه نرم افزار، از مراحل اولیه برنامه ریزی تا راه اندازی کامل، نظارت می کنند و اولویت های تیم را در طول فرآیند تعیین می نمایند.

    ۱۵. مدیر ارشد فناوری  (CTO - Chief Technology Officer )

    • حقوق تخمینی: بین ۲۰۷،۰۰۰ تا ۳۷۶،۰۰۰ دلار آمریکا در سال
    • مهارت های ضروری: رهبری، شیوه های امنیت اطلاعات، مدیریت پروژه و محصول

    مدیران ارشد فناوری (CTO) مدیرانی هستند که بر تیم های فناوری اطلاعات (IT)و توسعه فناوری نظارت می کنند. این اعضای سطح C به همسو کردن برنامه ها و اولویت های تیم های فناوری با اهداف کلی کسب و کار و نظارت بر بودجه بخش ها کمک می کنند. یک CTO همچنین ممکن است اعضای تیم را راهنمایی یا مربی‌گری کند و مبنایی برای فرهنگ تیمی و محیط کار فراهم نماید.

    بهترین شرکت‌ها برای استخدام مهندسان نرم افزار

    بسیاری از بهترین شرکت‌ها برای استخدام مهندسان نرم افزار، غول‌های فناوری هستند که به طور معمول FAANG نامیده می‌شوند: فیس‌بوک، اپل، آمازون، نتفلیکس و گوگل.(Facebook, Apple, Amazon, Netflix, and Google.)این شرکت‌ها برخی از بزرگترین شرکت‌های فناوری در جهان هستند و برای اطمینان از اینکه محصولات و خدمات آنها به صورت ۲۴/۷ در دسترس است، به شدت به مهندسان نرم افزار متکی هستند.

    با این حال، با در نظر گرفتن تعدیل نیروی اخیر، به نظر می‌رسد که این شرکت‌ها برای مهندسان نرم‌افزاری که به دنبال کار هستند، امن‌ترین گزینه‌ها نباشند. خارج از FAANG و سایر شرکت‌های سیلیکون ولی، همچنان فرصت‌های عالی برای مهندسان نرم‌افزار وجود دارد که برخی از آنها ممکن است غیرمنتظره باشند:

    • بانک‌ها: با افزایش محبوبیت و ضرورت بانکداری سیار و آنلاین، مؤسسات بانکی برای ایجاد و نگهداری این پلتفرم‌ها به مهندسان نرم افزار نیاز دارند. علاوه بر این، برخی از حوزه های مالی، مانند بانکداری سرمایه گذاری، برای استخدام مهندسان نرم افزاری که می توانند الگوریتم ها و برنامه هایی را توسعه دهند که تجارت اوراق بهادار را بهبود بخشند و در بازارهای بورس از رقبا پیشی بگیرند، حقوق بالایی را در نظر می گیرند. طبق Indeed، متوسط ​​حقوق مهندسان نرم افزار در Bank of America حدود 100500 دلار است.
    • شرکت‌های حمل‌ونقل و تحویل: شرکت‌های تحویل غذا و بسته، مانند Instacart، و شرکت‌های حمل‌ونقل، مانند Uber و Lyft، برای برنامه‌های کاربردی موبایل سریع و کارآمد و سیستم‌های پردازش پرداخت به مهندسان نرم‌افزار متکی هستند. طبق Indeed، متوسط ​​حقوق سالانه مهندسان نرم افزار در Instacart حدود 185500 دلار است.
    • شرکت‌های مراقبت‌های بهداشتی: ارائه دهندگان خدمات بهداشتی و شرکت های بیمه به سیستم های قابل اعتماد و امن نیاز دارند تا اطمینان حاصل شود که اطلاعات بیمار محرمانه باقی می ماند و پشتیبانی پزشکی به طور کارآمد انجام می شود. بیمارستان ها از برنامه های توسعه یافته توسط مهندسان نرم افزار برای ارائه سریعتر تشخیص و نتایج آزمایش استفاده می کنند شرکت‌های بیمه از سیستم‌های یکپارچه پردازش پرداخت برای تسهیل پرداخت هزینه‌های مراقبت برای بیماران استفاده می‌کنند. طبق Indeed، متوسط ​​حقوق سالانه مهندسان نرم افزار در CVS Health حدود 95000 دلار است.

     


    • نویسنده: تیم تحریریه باگتو

    ارسال دیدگاه

    برای افزودن دیدگاه خود، نیاز است ابتدا وارد حساب کاربری‌تان شوید


    دیدگاه کاربران