چگونه در یک خط چند ورودی را در سی شارپ دریافت کنیم

چگونه در یک خط چند ورودی را در سی شارپ دریافت کنیم
فهرست مقاله [نمایش]

    برنامه‌نویسی با سی شارپ پر از جذابیت‌هایی است که با یادگیری آن، دسترسی به فرصت‌های فراوانی پیدا می‌کنید. یکی از مهارت‌هایی که می‌توانید در سی شارپ کسب کنید، گرفتن چند ورودی در یک خط است. این کار برای جمع‌آوری اطلاعات کاربر بسیار مفید است. در این مقاله، روش‌های مختلف گرفتن چند ورودی در سی شارپ را به شما آموخته و با مثال‌های کاربردی، به درک بهتر این موضوع کمک می‌کنیم.


    مثال اول: استفاده از ()Console.ReadLine و ()Split
     

    یکی از روش‌های ساده برای گرفتن چند ورودی در یک خط، استفاده از ترکیب ()Console.ReadLine و ()Split است. کاربر ورودی‌های خود را می‌نویسد و بین آن‌ها با یک فاصله جدا می‌کند. سپس برنامه هر یک از ورودی‌ها را جدا کرده و آن‌ها را به عنوان المان‌های یک آرایه در نظر می‌گیرد. در زیر یک نمونه کد برای این موضوع را می‌بینید:

    
    Console.Write("Enter your numbers: ");
    string input = Console.ReadLine();
    string[] numbers = input.Split(' ');
    

    در این کد، برنامه ابتدا از کاربر می‌خواهد که چندین عدد را وارد کند. کاربر این اعداد را وارد می‌کند و سپس برنامه با استفاده از (' ')Split این اعداد را از هم جدا می‌کند و در یک آرایه قرار می‌دهد.


    مثال دوم: استفاده از ()Console.ReadLine و ()Array.ConvertAll
     

    در این مثال، از ترکیب ()Console.ReadLine و ()Array.ConvertAll برای تبدیل رشته‌های ورودی به اعداد صحیح استفاده می‌کنیم. کد زیر یک مثال از این موضوع است:

    
    Console.Write("Enter your numbers: ");
    string input = Console.ReadLine();
    int[] numbers = Array.ConvertAll(input.Split(' '), int.Parse);
    

    در این کد، ()Array.ConvertAll تمام عناصر آرایه رشته‌ای را به اعداد صحیح تبدیل می‌کند.

     


    با یادگیری این روش‌ها، شما قادر خواهید بود که به طور کارا و کاربردی از ورودی‌های کاربران در سی شارپ استفاده کنید. برای اکتشاف بیشتر در دنیای سی شارپ، به شرکت در دوره‌های آموزش سی شارپ باگتو پیشنهاد می‌کنیم. از یادگیری سی شارپ لذت ببرید!


    • نویسنده: تیم تحریریه باگتو

    ارسال دیدگاه

    برای افزودن دیدگاه خود، نیاز است ابتدا وارد حساب کاربری‌تان شوید


    دیدگاه کاربران